te veel data voor 1 cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilbert1967

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2004
Hallo

Ik wil van een hard disk veel data op de cd branden. Is er een programma dat zelf aangeef dat er nieuwe cd in
moet?

Wilbert

In nero kan je onderaan zien hoe vol de cd al zit... als je iets rood ziet opduiken, is het te veel...

James:)

Geplaatst door James007
In nero kan je onderaan zien hoe vol de cd al zit... als je iets rood ziet opduiken, is het te veel...

Goed lezen james.. dat is niet zijn vraag. Hij vraagt of er een programma is dat automatisch zelf aangeeft wanneer er een nieuwe cd in moet als de vorige vol is.

Toch denk ik dat het niet mogelijk is: het zal te veel problemen geven bij grote bestanden. Wat nou als je bv een bestand op je schijf hebt staan dat groter is dan 700 mb? Opsplitsen zal niet gaan.. dan is het bestand nutteloos.
Ik denk dat het gemakkelijkst is dat je gewoon zelf alles even opsplitst, in mappen zet en één voor één brandt.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door KaY.NL
Goed lezen james.. dat is niet zijn vraag. Hij vraagt of er een programma is dat automatisch zelf aangeeft wanneer er een nieuwe cd in moet als de vorige vol is.
Dan ga jij maar lekker opzoek naar zo'n prog Kay.nl.

Jouw antwoord zegt hetzelfde als het mijne...
Mapjes toevoegen tot ie vol zit... of eerst al in mappen onderverdelen en dan apart branden...
:rolleyes:

Ik kan wel een aantal mogelijkheden verzinnen.

Als je voldoende schijfruimte hebt, kun je 1 grote zip file maken van je data.
Daarna met een tooltje " HJ Split" grote files splitten in een grootte die je zelf kiest.
Dan krijg je 2 of 3 cd-roms. In het eerste document staan de gegevens van HJ split, voor als je de delen weer aan elkaar wilt plakken.

Een 2e mogelijkheid is Norton Ghost.
Maak een image van je data.
ALs het geen hele harddisk betreft, denk ik dat de image niet te groot wordt voor 1 cd-rom.

Dat eerst werkt best onhandig:confused:
Moet je eerst alles weer samenvoegen:confused:

Dat 2de: ik ken het programma niet, zijn er splitsingsmogelijkheden?

Geplaatst door Paul-RT
ALs het geen hele harddisk betreft, denk ik dat de image niet te groot wordt voor 1 cd-rom.
:8-0: ? Een image mag dan wel compact zijn.. maar is dat niet een beetje overdreven? Bij 2-3 gig houdt het volgens mij wel op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan