Te veel pagina's worden geprint.

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkypenky

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2012
Berichten
110
Geachte lezers,

Ik heb een formulier; modaal, popup, in m'n database dat ik regelmatig wil uitprinten. Nu doet het feit zich voor dat ik alleen het zichtbare ontwerp wil uitprinten. Dit bestaat dus uit één enkele pagina zover ik kan zien.
Echter komen er soms wel tot 31 pagina's uit de printer rollen met als pagina 1 het gewenste resultaat en de overige pagina's kopieën waar alleen de formulier- en paginakoptekst ontbreekt. Het aantal pagina's is soms ook aanmerkelijk minder. Iemand een idee waarom dit zou kunnen gebeuren?
Het kost me een hoop papier wanneer ik het afdrukbereik weer vergeet op -1- te zetten; standaard staat dit altijd op -alles-.
 
is de marge van je rapport niet te groot? waardoor het zichtbare ontwerp op papier bestaat uit 31 pagina's?
 
zou dan het aantal uitgeprinte bladen niet steeds het zelfde moeten zijn? Ik heb er al 31 geteld en ook 6 stuks
 
Het aantal geprinte pagina's is gelijk aan het aantal regels uit een gefilterde tabel die in het formulier wordt gebruikt
 
Ik heb een formulier; modaal, popup, in m'n database dat ik regelmatig wil uitprinten. Nu doet het feit zich voor dat ik alleen het zichtbare ontwerp wil uitprinten.
Wat wil je eigenlijk? Formuleren zijn niet bedoeld om af te drukken, en het ontwerp ervan al helemaal niet. Als je iets wilt afdrukken, dan maak je daar een rapport voor. Druk nooit formulieren af, die zijn daar ook helemaal niet voor ontworpen.
 
Beste Michel,


Ik heb er een rapport van gemaakt maar hiervan worden ook te veel pagina's afgedrukt.
Heb je nog een idee?
 
Een rapport heeft een gegevensbestand (tabel, query) als Recordbron. De hoeveelheid records daarin bepalen (als het goed is) de hoeveelheid pagina's. Zonder de db kunnen we daarom helemaal niks zeggen over wat er precies met jouw rapport aan de hand is. Ik zou zeggen: doe er een voorbeeldje bij, dat is voor ons heel wat helderder.
 
Het is opgelost. Had inderdaad te maken met het aantal regels uit een query. Dankje voor de tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan