• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Te veel verschillende celopmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

wil_b

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2006
Ik werk aan een sheet met 4 verschillende werkbladen en loop al een tijdje tegen de foutmelding "Te veel verschillende celopmaken"
De sheet is inmiddels 7 MB groot.

Hierdoor kun je dus geen enkele celverandering meer doorvoeren of een cellenbereik veranderen van opmaak.

Weet iemand hoe ik een macro moet maken die het maximale aantal celopmaken in Excel kan verminderen. Het max zit bij ongeveer 4000 verschillende celopmaken.

De tips die je op verschillende sites vindt werken niet ook is de tip in op microsoft site niets. http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;213904&

Ik heb een macro waarmee alle celopmaken op een apart werkblad mee kan listen maar het wijzigen lukt niet.

Dus wie kan mij helpen. Het is nogal dringend.

brandernl zei:
Waar heb je zoveel verschillende opmaak voor nodig dan?

Tsja dat groeit en groeit maar zonder dat je er erg in hebt.

Ik het een sheet met 4 werkbladen, te weten:
a) invoer blad
b) een reken blad met de formules
c) een parameter blad
d) een uitvoer blad

Het is nogal een complexe berekening met legio invoer mogelijkheden en duizenden parameters en tig uitvoergegevens tot correspondentie aan toe.

Het meeste probleem heb ik op het rekenblad.
Omdat het zoveel verschillende complexe berekeningen zijn wil je ze een beetje uit elkaar houden en dan geef je nog al eens een kleurtje een kadertje enz.
Dat zijn er heel veel datumveld opmaken. De formules hebben bijna zoveel mogelijke uitkomsten als er formaten zijn bij de celeigenschappen.
En dan loop je op een gegeven moment dus vast. :evil:

Hellup! :shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan