Te vroeg gejuigd over de drivers...

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgetteS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Berichten
233
Daar ben ik weer.

Ik heb laatst hulp gekregen bij het zoeken van de drivers die ik nog moest installeren. Dit heb ik gedaan via de Intel website waarbij ik een programmaatje kon gebruiken die de missende drivers zelf opzocht. Dit is voor bijna alle drivers gelukt, behalve voor mijn audio driver. Er wordt gezegd dat het een onbekende geluidskaart is en dat Intel er geen drivers voor heeft. Ik heb dus nu helemaal geen geluid op mijn laptop.
Als ik in Everest kijk wat voor driver ik heb staat er volgens mij
Realtek ALC260 @ Intel 82801FBM ICH6-M - High Definition Audio Controller [B-2] PCI
Als ik dit invul in google kom ik op een heleboel sites en na 100 linkjes gedrukt te hebben, lukt het me nog steeds niet om de driver te vinden. Wat er overigens ook mee te maken heeft dat ik er niet zo heel handig in ben.
Even voor de volledigheid:
Als ik in Everest kijk onder Multimedia (met het luidsprekertje) staat er bij:
--Windows audio: niets
--PCI/PnP audio: Realtek ALC260 @ Intel 82801FBM ICH6-M - High Definition Audio Controller [B-2] PCI
--HD audio: Intel 82801FBM ICH6-M - High Definition Audio Controller
Waaronder bij Hardware ID staat: Hardware ID HDAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC&DEV_0260&SUBSYS_16310205&REV_1004

Bij Audio en video codecs staat er een hele lijst, maar weet niet of dat relevant is. Kan iemand mij helpen om deze drivers te vinden? Het is echt geen luiigheid, ben er al dagen mee bezig om ze te vinden, maar het lukt me niet :(

Alvast heel erg bedankt!!
 
Hoi..

Gezien je eerder topic zie ik dat er gegevens zijn over een NEC bordje?
Ik ga er vanuit dat je een merkpc hebt?

Merk en type?
 
Het is een Packard Bell Easynote S4 maar daar word ik ook niet veel wijzer van want die is niet eens meer te vinden op de Packard Bell site volgens mij..
 
Nu juig ik niet te vroeg! Het is gelukt, bedankt voor de hulp.
Voel me wel een beetje stom :eek: want ik was al drie keer op de Realtak site geweest maar om de een of andere reden kwam ik er niet uit. Ben in ieder geval erg blij dat ik weer muziek kan luisteren. Heel erg bedankt voor de wederom razendsnelle hulp!
:thumb::thumb::thumb:
 
Graag gedaan.

Het is dat ik al een keer zoiets voorhanden heb gehad.Via de NL site kan je idd niet naar oudere producten.Vandaar mijn gang naar de duitse site.
Vandaar kan je dan naar legacy en kom je weer in een (hollandstalige) database.:D

BTW: zet al deze drivers eens een keer op cd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan