te weinig geheugen en weg is alles!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rocky1

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2004
Berichten
6
Ik speel enorm graag het spel Championship Manager. Tot mijn wanhoop krijg ik constant te maken met de melding:"memory is dangerously low", waarna het programma zihzelf afsluit. Erg frustrerend. Ik heb windows al eens opnieuw geinstalleerd en een goed virusbeschermingsprogramma erop losgelaten, maar het is weer zover. ALs ik bij de TAskManager kijk zie ik dat ie voor 99% op dat spel werkt zeg maar. Ik ben een digibeet, maar heb me laten vertellen dat het aan de 'kaart' kan liggen die ik heb. Wie weet raad? Wat kan ik eraan doen?
 
Kun je even een paar dingetjes meedelen?
- HD - ruimte
- Geheugen (RAM)
- Videokaart
 
Kurt, zelfs dat weet ik niet allemaal te vinden (hoe en waar, jij weet het vast wel?!). Heb je hier iets aan:
intel pentium 4 CPU 2.00 GHz, At/At compatible, 253.424 kbRam??
 
Dat kan met het programma Aida32. De officiële site is gesloten mar je kunt het hier nog downloaden.
Bij het draaien van dit progje krijge je alle info over jouw systeem.
 
Als je rechts klikt op 'Deze Computer' zie je onderaan het tabblad 'Algemeen' het geheugen staan (RAM). En als je links klikt op Deze Computer en dan rechts klikt op 'C:', vind je de ruimte op je Harde schijf terug.
 
dat is gebruikt 5gb, vrij 32 gb, totale capaciteit 37 gb. En de al eerder genoemde 253,424 kb RAM. Groeten, Eelco.
 
Ik vind die 253,424 kb RAM zo raar. Ik veronderstel dat het 253 duizend kB is.
 
Ga in de Taakbeheerder en klik rechts op wat jij denkt dat teveel geheugen opslorpt en duidt bij 'Prioriteit instellen' iets aan dat lager ligt dan het huidige.
Probeer nu nog eens te spelen en breng aub verslag uit. Suc6
 
het werkt een tijdkje prima, dan valt hij er weer uit... weet njiet of het normaal is maar 99% wordt opgeslokt door 'system idle processes'...
 
Ik denk dat dat wel normaal is. Alles tesamen is 100%.
Dus als een proces 1% nodig heeft, dan staat bij System Idle Processes/Niet-actieve systeemprocessen 99%.
 
heb je enig idee wat het nu nog kan zijn? Als dat spel loopt is de computer daar voor 99% zoet mee. Kan ik mijn geheugen vergroten, is dat zinnig etc.
 
meer geheugen kan nooit kwaad ;)

bankje van 256 zal je vermoedelijk al helpen maar personelijk zal ik er 1 van 512 in gooien.

zelf heb ik 1536MB (1x 1024 en 1x 512) :D
 
bankje van 256 zal je vermoedelijk al helpen maar personelijk zal ik er 1 van 512 in gooien.
maar dat is toch niet nodig voor championship manager. Je hebt nu 253 mb ram dat is volgens mij toch wel genoeg voor dat spel. (ik weet trouwens niet welke versie je hebt, maar ik gok de laatste). Wat voor videokaart heb je trouwens?
 
pretender, waar kan ik dat vinden (ben echt een digibeet)? Ik denk en hoor van anderen dat het daar wel eens aan kan liggen...
 
je kunt kijken bij configuratiescherm en dan systeem hardware --> apparaatbeheer en dan bij beeldschermadapter. (mocht dit er niet zo staan dan moet je rechts in configuratiescherm op klassieke weergave klikken)
 
Als je microsoft word hebt kan je ook even kijken,
start word ga naar help boven in de balk en klik op info, klik op systeem info en ga naar hardware bronnen.
hiertussen staat ook je video kaart vermeld.
Als je hem niet zie staan maak dan een printscreen en plaats hem als bijlage.

groetjes speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan