te weinig geheugen of bronnen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArtBlanche

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 okt 2013
Hallo,

Ik krijg al een tijd lang meldingen dat er te weinig geheugen is, met name als ik met photoshop elements werk.

processor: amd athlon II X4, 2.60 GHz
geinstalleerd geheugen: 4,00 GB
64 bits besturingssysteem
beveiliging: Microsoft Security Essentials

De harde schijf is in 2 partities gedeeld. Virtueel geheugen (begin- en maximale grootte zijn gelijk) op C schijf is 200 MB; op de D schijf 800 MB.
Ik heb CCleaner zijn werk laten doen, alsmede Advanced SystemCare.
Via msconfig heb ik de meeste opstartprocessen uitgevinkt.

Tot nu toe geen verbetering als resultaat.

Moet ik het virtueel geheugen misschien weer aanpassen, en/of moet er nog meer gebeuren?
Met vriendelijke groet,

Jan

Je virtueel geheugen is altijd 2x je fysiek geheugen.
Dus je hebt te weinig ingesteld.

Ik had juist gelezen dat het virtueel geheugen (= wisselbestand) niet al te groot moet zijn, omdat dit veel langzamer werkt dan fysiek geheugen. Is 4 gig onvoldoende om windows 7 en photoshop elements te draaien?

Lange Pier, ik heb geprobeerd het virtueel geheugen van C op 0 te zetten, maar dan krijg ik de waarschuwing dat dit gevaarlijk is voor de werking van de pc. Moet ik dat negeren?

Mvg,
Jan

Ja, het is even voor het opnieuw instellen en kwaad kan het niet en idd is het wisselbestand trager dan het interne geheugen maar het wordt alleen gebruikt als je die op is.

Hoe meer intern geheugen hoe minder wordt er gebruik gemaakt van het wisselbestand.

Ik praat niet over virtueel geheugen om dat de paging ook gebruik maakt van het intern geheugen wat ook wordt gebruikt door het virtueel geheugen.

Ik snap je, maar windows noemt het virtueel geheugen, zo ontstaat de verwarring.

Ik ga je raad opvolgen, echter nog altijd in verwondering dat 4 gig niet voldoende is voor Windows7 en phototshop elements.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan