Hee,
Ik wou een paar dagen geleden mijn cpu overklokken. En ik heb ongelooflijk veel forums gelezen, dus ik snap het onderhand wel. Toen ik wou beginnen merkte ik meteen dat ik veel te weinig opties heb in mij bios. Bij JumperFree configuration.
Mijn systeem(pc wizard08):
> Moederbord : Asus P5KPL
> Chipset : Intel G31/G33/G35
> Processor : Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2400 MHz
> Fysiek Geheugen : 3072 MB
> Videokaart : NVIDIA GeForce 8600 GT
> Harde Schijf : MAXTOR (320 GB)
> DVD-Rom Station : TSSTcorp DVD-ROM SH-D162C
> DVD-Rom Station : ATAPI DVD A DH20A3P
> DVD-Rom Station : PSN VWPYJCPI7 SCSI CdRom Device
> Monitor Type : X223W - 22 inches
> Monitor Type : Dell Computer DELL 1504FP - 15 inches
> Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3
Ik probeer mijn processor te overklokken naar 3.2GHz, als dat kan. Als hij te heet word vind ik 3.0 ook netjes. ( geen extra cooling ) Als ik boven de 2.96 GHz kom, krijg ik een bleuscreen of death als ik mijn pc opstart:shocked:, dat is ook een probleem. Maar eerst wil ik mijn bios oplossen.
Die fout van bleuscreen hoord eigelijk bij het onderwerp cpu
Maar ik kan dus mijn volt niet veranderen voor mijn cpu
En als ik meer opties heb, kan ik 100% een uitleg volgen voor overklocken waardoor ik misschien geen bleuscreen krijg. ( tenzij een van jullie het antwoord al weet?)
Wat plaatjes voor duidelijkheid:
Ik mis veel opties?
Weet iemand een oplossing?
Gerard
Ik wou een paar dagen geleden mijn cpu overklokken. En ik heb ongelooflijk veel forums gelezen, dus ik snap het onderhand wel. Toen ik wou beginnen merkte ik meteen dat ik veel te weinig opties heb in mij bios. Bij JumperFree configuration.
Mijn systeem(pc wizard08):
> Moederbord : Asus P5KPL
> Chipset : Intel G31/G33/G35
> Processor : Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2400 MHz
> Fysiek Geheugen : 3072 MB
> Videokaart : NVIDIA GeForce 8600 GT
> Harde Schijf : MAXTOR (320 GB)
> DVD-Rom Station : TSSTcorp DVD-ROM SH-D162C
> DVD-Rom Station : ATAPI DVD A DH20A3P
> DVD-Rom Station : PSN VWPYJCPI7 SCSI CdRom Device
> Monitor Type : X223W - 22 inches
> Monitor Type : Dell Computer DELL 1504FP - 15 inches
> Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3
Ik probeer mijn processor te overklokken naar 3.2GHz, als dat kan. Als hij te heet word vind ik 3.0 ook netjes. ( geen extra cooling ) Als ik boven de 2.96 GHz kom, krijg ik een bleuscreen of death als ik mijn pc opstart:shocked:, dat is ook een probleem. Maar eerst wil ik mijn bios oplossen.
Die fout van bleuscreen hoord eigelijk bij het onderwerp cpu

Maar ik kan dus mijn volt niet veranderen voor mijn cpu

En als ik meer opties heb, kan ik 100% een uitleg volgen voor overklocken waardoor ik misschien geen bleuscreen krijg. ( tenzij een van jullie het antwoord al weet?)
Wat plaatjes voor duidelijkheid:

Ik mis veel opties?

Weet iemand een oplossing?

Gerard