Te weinig power?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sharks

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2005
Ik heb zelf een pc'tje gebouwd met volgende onderdelen :

Asus MB P4S800
CPU Intel P4 3Ghz
Videokaart Geforce FX 5600 256MB
DVDR en DVD
....

nu is dit niet de eerste maal en in het verleden liep dit tekens perfect echter k heb nu een ander type kast ( lees goedkoper ) met een veding van 350W.

Bij het opstarten wil de pc de twee DVD stations niet van stroom voorzien en treedt er een melding op in de power monitor van bios ( Vcore staat in rood op 1.36V).
Omwisselen van de kabels van de DVDs met deze van de HD verandert niets hieraan, nog steeds HD ok en DVD's niets.

Zou het kunnen dat de voeding hier de oorzaak is van het probleem of moet ik het elders zoeken?

Ik hoop dat iemand hier raad weet :confused: :confused: :confused:

Mischien even de voeding uit je oude kast uitproberen.
Persoonlijk vind ik 350Watt een beetje weinig voor dit systeem.

Op mijn asus bord, met een intel celeron 2,4 GHz processor werd zelfs 350 watt aangeraden.
Dit loopt ook als een zonnetje.....
Ik heb 2 harddisken, een cd-rom en een cd-rw brander.
Ook een blauwe neon toegevoegd.

Zie mijn systeem configuratie.

In theorie zou 350 watt ruim voldoende moeten zijn.

Niet elke voeding levert ook echt wat ze beweren;)
Mijn A-Open van 350W heeft over alle lijnen het aangegeven voltage(zelfs nog iets daarboven)Maar mijn Nexus Breeze 350W geeft spanningen van 11,7V op de 12V lijnen en maar 4,3V op de 5V lijnen.

En is 1,36V core spanning niet veel te laag?Kun je deze ook handmatig instellen?

Ik had het probleem blijkbaar verkeerd ingeschat.

Het ligt denk ik niet aan mijn voeding maar ik heb een CPU S478 3.0 Prescott ingeplugd om een moederbord dat denk ik geen Prescott ondersteund.

Het meoderbord P4S800 zou blijkbaar in twee versies zijn verschenen waarvan dit de oude versie is ?!?

Op de site bij tech lees ik :

"New power design supports Intel next generation Prescott CPU"

Ik kreeg de melding Bios update incorrect CPU ID....... ... Press key to reboot..

Mss eens proberen met ouder type CPU. Wat denken jullie?

Laatst bewerkt:
Ik heb ook een P4S800 mobo...
350W is zeker voldoende dus daar ligt het niet aan..
Heb je de nieuwste drivers voor je moederbord ???

Ik heb het probleem kunnen oplossen door de nieuwe bios versie te downloaden en te installeren. Blijkbaar lag het probleem aan de nieuwe PIV Prescott 'E' .

Dus het probleem is opgelost ... :thumb:

Wel nog ff onderin op "probleem is opgelost" klikken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan