Te weinig power?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gebruiker543

Banned
Lid geworden
7 feb 2010
Berichten
129
Hallo,

Ik heb een aantal maanden geleden zelf een systeem samengesteld (een game-pc).
Heb een voeding van (slechts) 480Watt.

Heb o.a. 2 HDD's erin, 2 CD/DVD branders, een kaartlezer, 2 maal 2GB RAM-geheugen en de Point of View GeForce 9600GT. Er is mij verteld dat deze videokaart al gauw 350Watt slurpt. Klopt dit?

Tot nu heb ik geen problemen dat ie uitvalt (tijdens het gamen) en ook niet wanneer er externe HHD's en/of USB-sticks aan ''hangen''.

Maar stel dat ik in de toekomst er bijvoorbeeld nog een HHD erbij monteer of een Blue-Ray brander, dan kan ik wel stroom te kort komen ben ik bang.

Ik denk zelf dat ik een voeding nodig heb van 620Watt minimaal. Wie is het daarmee eens? (Voor een game-pc is 480 te weinig hoor ik om mij heen namelijk).

Groetjes.
 
Welk merk heeft de huidige voeding? En bij welke games treden er problemen op? Je videokaart is namelijk ook niet 1 van de sterksten voor optimaal gamen met de nieuwste games.
 
Het merk van mijn voeding is CoolerMaster.

Er is natuurlijk altijd duurder en beter maar deze videokaart is wel goed hoor. :cool:
 
Merk is in ieder geval niets mis mee en zou naar mijn mening gewoon moeten voldoen voor je systeem.

Wat zijn de exacte specs van je pc, welk mobo, cpu, enz. Dit weer om zeker te weten dat je voeding voldoet.
 
Moederbord: AsRock G31M-GS;
CPU: Intel Dual Core E6500;
Geheugen: 2x 2GB DDR2 800Mhz;
Videokaart: Point of View GeForce 9600GT (1GB DDR3);
HDD 1: Western Digital Caviar Green 500GB 32MB (SATA);
HDD 2: Samsung SpinPoint 500GB 16MB (SATA);
en dan nog 2 branders (1 is SATA de andere IDE) en een kaartlezer.
 
Nogmaals, ik voorzie met de huidige voeding geen problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan