te weinig rechten om windows op te starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom van Riel

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb nadat ik de c-schijf van mijn laptop geshared had bewust de user "everyone" verwijderd, maar, stom, stom, ben vergeten nadat ik users had toegevoegd de rechten aan te passen. Bij het opnieuw opstarten kreeg ik de melding "autochk not found skipping" maar daarna startte de laptop opnieuw en kwam in een loop terecht. Volgens mij heb ik mezelf nu gewoon buitengesloten en ik zoek een manier om, zonder windows op te starten, - dat lukt niet - , schrijfrechten te krijgen. Weet iemand daar een tool voor. In safemode opstarten of de consolefunctie gebruiken helpt niet. O ja, ik maak gebruik van ntfs.

Onder nt4 heb ik dit ooit eens meegemaakt en toen is het verholpen met 6 diskettes van nt4. Hele procedure heeft ongeveer een dik uur geduurt. Voor XP weet ik niet of die mogelijkheid er is.

Probeer xp er eens overheen te installeren

Of een nieuwe installatie als eroverheen installeren dezelfde problemen blijft geven.

heb je tijdens het opstarten via f8 ook geprobeerd de machine terug te zetten naar de laatst werkende configuratie ?

Wat ik absoluut zeker wil weten is dat als ik Windows er overheen installeer ik niet de map mijn documenten en alle verwijzingen naar offline-folders van mijn werk kwijt ben.

Ik heb me laten vertellen dat ik daar niet bang voor hoef te zijn. Klopt dat?

F8 heb ik niet geprobeerd want ik had i.v.m. het verwijderen van een virus systeemherstel even uitgezet.

Bedankt alvast voor het meedenken.

Tom

Het gebruik van F8 heeft niks met systeemherstel te maken. En systeemherstel kun je pas gebruiken als Windows op zou willen starten. Ik ken in WinXP geen methode om dit probleem op te lossen.
De enige mogelijkheid die ik zie om je bestanden te redden: installeer Windows op dezelfde partitie zonder te formatteren. In de 2e Windows kun je dan gewoon je bestanden vinden (eventueel dit even lezen: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q308421 als de rechten niet goed staan). Maar dat is helaas geen mogelijkheid om alsnog het probleem op te lossen zodat je toegang krijgt tot je eerste WinXP installatie. Maar je bestanden kun je hiermee wel redden.

Iedereen bedankt voor de suggesties, maar ik ben er nog niet uit.

Windows op dezelfde partitie installeren lukt niet, waarschijnlijk omdat ik te weinig schrijfrechten heb.
Inmiddels ben ik met Knoppix aan het proberen bestanden veilig te stellen (ik ga ervanuit dat ik de harde schijf waarschijnlijk toch zal moeten formateren) en nu stuit ik op het probleem dat ik niet weet waar windows offline folders bewaart (ik synchroniseer regelmatig, maar niet dagelijks, met het netwerk op mijn werk). Heeft iemand enig idee? Ik heb al geprobeerd om bestanden waarvan ik de naam wist te vinden op de drive, maar ik vond ze niet. Is het misschien zo dat windows offline mappen op een andere manier wegschrijft? Heeft iemand van jullie een idee?

Bedankt alvast.

Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan