Te weinig ruimte?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nuchterjan48

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2011
Hallo ik heb Chrome-Ubuntu,maar ik wil weer Windows Vista Home Premium installeren van m`n CD Rom,maar als ik dan bezig ben krijg ik de mededeling te weinig ruimte..terwijl ik 234 GB over heb,hoe kan dat en wat doe ik verkeerd of misschien verkeerd gedaan iets? wie o wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!
Vriendelijke groet,
Jan

Dat is vreemd. Als je vanaf je Vista dvd installeert kun je ergens aangeven dat de schijfruimte vrijgemaakt moet worden (delete partition oid) en even verder dat je daar je windows installatie in wil plegen. Zo werkte het onder XP en ook onder W7 dus ik maak me sterk dat je het ook in Vista kan doen.
Je verwijdert Linux dan van je harddisk maar je kan er zelfs voor kiezen een dual boot systeem te maken.

Al raad ik je dat persoonlijk niet aan, ik heb er niet zulke goede ervaringen mee, beter 1 OS op je harddisk en een ander via een Virtual Machine.

Als je van de Vista dvd opstart, moet je ergens in het begin al, het scherm tegenkomen met de vraag waar je Vista wil installeren.
Je krijgt dan te zien wat er op dat moment op de installatieschijf aanwezig is. Nu zul je daar "onbekende partitie" vinden want MS weet nog niets van Linux of andere bestandssystemen en Linux maakt meestal Ext3 of Ext4 partities aan in tegenstelling tot Windows, die alleen maar Fat32 (oud) en NTFS in een paar smaken kent...
Die onbekende partities moet je ook kunnen wissen of verwijderen
Daar moet je ook de menukeuzes krijgen

Hoi Solaris dat klopt,ik ben er nog mee bezig! het is maar goed dat zoiets als dit bestaat! ik krijg er wel langzaam een kunstkop van,maar de aanhouder wint.

Hallo Solaris,bedankt voor je antwoorden maar ik gooi nu toch maar de handdoek in de ring! ik ga maar eens kijken voor een andere schijf,dus ik zet de status maar op opgelost:confused:
Vg Jan

Ach, het lukt dus niet echt... Kan me voorstellen dat je dr een kk van krijgt! :-D
Het *zou* zo simpel (nou ja, simpel.) moeten zijn...
Probeer dit eens:
Eerst de Windows bootloader herstellen voordat je je linux installatie weggooit, of je loopt de kans dat je pc niet meer opstart.
Dat doe je met het commando fixmbr op de Windows Vista DVD.
Daarna moet je gewoon de Linux partitie weer kunnen formateren naar een bestandsysteem naar keuze, windows dus.

Ik ga het vanmiddag dan nog een keer proberen(misschienzatikertelangachter) maar welke schijf van windows moet ik dan hebben? Drivers & Utilities/Recovery DVD of Application DVD?
Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan