Te weinig stroom voor mijn nieuwe videokaart 9800XT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doema

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Berichten
18
Hallo,

Ik heb zojuist mijn een nieuwe videokaart geinstalleerd (9800GTX)op mijn 1 jaar oude computer.
Nadat ik de drivers heb geinstalleerd en ik hem opstarten kreeg ik de volgende melding,
Volgens NVIDIA System Sentinel krijgt de grafische kaart onvoldoene stroom.


Ik heb de voeding van mijn computer op de grafische kaart aangesloten en toch krijg ik deze melding.

De prestaties van de GPU zijn verlaagd tot een niveau waarop deze veilig kan blijven werken zodoende wordt voorkomen dat de hardwarve beschadigt of het systeem vastloopt.


Mijn vraag is wat ik hier aan kan doen want mijn fps is super laag nu 14 fps op call of duty 4.


Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Welk merk en type voeding heb je, hoeveel Watt??
ehm ik heb futijsu siemens scaleo p maar het merk voeding is me niet helemaal duidelijk ik zal even schrijven water op de sticker staat op de voeding.
model no fsp 400-60GLN
acc input 100-240v
Total output not more then 400 watts
 
Qua merk geen topvoeding en qua vermogen veel te zwak voor een systeem met die kaart, dat is je probleem.

Hoe ziet de rest van de hardware er uit? Welke CPU, hoeveel en wel geheugen en welke harddisk(s)?
 
pentium 4 3,0 ghz 1024mb gebeugen 400mhz 250gb harde schijf
 
Qua merk geen topvoeding en qua vermogen veel te zwak voor een systeem met die kaart, dat is je probleem.

Hoe ziet de rest van de hardware er uit? Welke CPU, hoeveel en wel geheugen en welke harddisk(s)?

vergat the quoten weeniet of je nu een melding kreeg
pentium 4 3,0 ghz 1024mb gebeugen 400mhz 250gb harde schijf
Ik zou ook graag meer geheugen willen hebben kan ik het best 1 gb erbij kopen of 2 gb van een goedkopere maar snellere versie?
 
WELKOM OP HELPMIJ

als ik me ermee mag bemoeien.

maar denk dat Mrmusic wel met me eens is.

dit lijkt me dan een prima oplossing.
goede voeding voor redelijke prijs en al vele malen geadviseerd op dit forum
zelf nu ook in bezit

http://www.eynstein.nl/index.php?page=product&id=4895


wat betreft je geheugen is het even van belang wat je pc(moederbord)aan kan
heb je een typenr van je pc
 
Laatst bewerkt:
WELKOM OP HELPMIJ

als ik me ermee mag bemoeien.

maar denk dat Mrmusic wel met me eens is.

dit lijkt me dan een prima oplossing.
goede voeding voor redelijke prijs en al vele malen geadviseerd op dit forum
zelf nu ook in bezit

http://www.eynstein.nl/index.php?page=product&id=4895


wat betreft je geheugen is het even van belang wat je pc(moederbord)aan kan
heb je een typenr van je pc

Ik ik heb fuijtsu siemens scaleo p
 
nou ik zie al geen p4 in die lijst.

geen boekje meer?
staat er niks achter op je pc etc etc
 
ik zag dat je een P4 hebt, ik denk dan ook wel dat je een vorm van bottleneck hebt, want ik heb een 8800GT en een E4300 ( core 2 duo @ 1,8ghz ) de 8800GT is de snelste die op de markt is , de gainward versie, en die moet bij sm 3.0 6000 punten moeten kunnen halen met een Q6600 en een totaalscore van 13000 , maar ik haal maar 3000 punten voor sm 3 , en 7800 totaal :( , dus ik raad je wel een core 2 duo/quad van minstens 2,4ghz aan, aangezien jou kaart nog sneller is

maar je voeding is je hoofdprobleem, dan zou je deze kunnen pakken van 550 watt,
maar wat je is budged?
en 14fps kan echt neit in cod4 , dan heb je mischien geen drivers geinstalleerd?

gr
 
Ik heb wel de drivers geinstalleerd maar wanneer ik mijn computer op start krijg ik dit
[img=http://img162.imageshack.us/img162/3808/schermmelidnghy6.th.jpg]
Ehm nieuwe processor nieuwe voeding moet ik dan over een paar maanden mijn moederboard vervangen. Kan ik beter allemaal nieuwe onderdelen bestellen of is dit niet nodig?

Op mijn videokaart zitten ook 2 power aansluiting moet ik deze beiden gebruiken? ik heb er nu 1 inzitten ik ook geen 2de kabel bij de hand:(
 
Laatst bewerkt:
ik zag dat je een P4 hebt, ik denk dan ook wel dat je een vorm van bottleneck hebt, want ik heb een 8800GT en een E4300 ( core 2 duo @ 1,8ghz ) de 8800GT is de snelste die op de markt is , de gainward versie, en die moet bij sm 3.0 6000 punten moeten kunnen halen met een Q6600 en een totaalscore van 13000 , maar ik haal maar 3000 punten voor sm 3 , en 7800 totaal :( , dus ik raad je wel een core 2 duo/quad van minstens 2,4ghz aan, aangezien jou kaart nog sneller is

maar je voeding is je hoofdprobleem, dan zou je deze kunnen pakken van 550 watt,
maar wat je is budged?
en 14fps kan echt neit in cod4 , dan heb je mischien geen drivers geinstalleerd?

gr

was vergeten te quoten nu krijg je geen melding dat ik gereageerd heb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan