te weinig stroom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dperra

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2009
Hoi,

afentoe wanneer ik mijn PC opstart, hoor ik een vreemd getik- en hij boot dan niet door.
na een paar keer resetten boot hij wel en kom ik ook gewoon in windows,
Als ik dan een game opstart(maakt niet uit welke), gaat vrijwel meteen, of na een paar minuten het scherm bevroren.
meteen nadat hij het weer doet,zijn alle textures door elkaar en is het onmogeiljk nog door te spelen.
Als ik daarna de game afsluit bevriest het scherm weer,en hoor ik steeds een systeempiep als ik met mijn muis klik
Sinds kort heb ik een logitech g11,en gebeurt het steeds vaker.
mijn voeding is 500 watt

Als ik wel te weinig stroom krijg ,hoeveel watt zou ik dan het beste kunnen nemen?
mijn specificaties -
AMD athlon 64 X2 dual core processor 4800+
2049MB ram
Geforce 8800GT 512mb
moederbord van nvidia weet zogauw niet welke.
Razer Diamondback 3g(muis)
Logitech G11(toetsenbord)
een headset van logitech

MVG,
daniel

Zoals je het beschrijft, is je harde schijf bezig naar de knoppen te gaan.
Het kan niet 'opeens' gebeuren dat 'opeens' je voeding niet meer voldoende zou zijn. Dan zou je daar al vanaf het begin last mee moeten hebben.
Kortom: heel snel je data veilig stellen en een andere harde schijf kopen.

Hmm,maar als ik hem aandoe,gaat hij ook niet naar het scherm waar ik in de bios komen kan, dus hij gaat gewoon tikken en ook niet aan.
Maar anders zou het dus voldoende zijn om op een van de andere schijven windows te installeren?

Edit: heb zojuist een voor een alle schijven eraf gehaald ,tikgeluid blijft.
diskettestation stroom weg tik blijft
dvd speler en brander en hhet blijft.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Laat alles eens zoals het was en vervang alleen de harde schijf ....
Je krijgt dan wel de melding dat er geen besturingssysteem gevonden kan worden, maar installeer dan - wellicht voorlopig - een windowsversie.
Je weet dan zeker of het probleem op dat moment voorbij is .... en dat het dus inderdaad aan de harde schijf moet liggen.

Hoi,

Laat alles eens zoals het was en vervang alleen de harde schijf ....
Je krijgt dan wel de melding dat er geen besturingssysteem gevonden kan worden, maar installeer dan - wellicht voorlopig - een windowsversie.
Je weet dan zeker of het probleem op dat moment voorbij is .... en dat het dus inderdaad aan de harde schijf moet liggen.

ik weet vrijwel zeker dat het niet aan de schijf kan liggen,ben de pc nu ook aan het schoonmaken,heb alle schijven eraf- bijde dvdspelers ,de floppy , men grafische kaart.
Het tikken blijft.

=.=,denk dat het probleem de CPU is. heb deze er zojuist zeer voorzichtig afgehaald,en een paar pinnetjes blijken krom te zijn.

Laatst bewerkt:
=.=,denk dat het probleem de CPU is. heb deze er zojuist zeer voorzichtig afgehaald,en een paar pinnetjes blijken krom te zijn.

Voor zover ik weet kan een cpu niet tikken, want erzitten geen bewegende onderdelen in. Het enige wat daaraan zou kunnen tikken is kortsluiting in je cpu. Maar dan zou je hele pc het niet doen lijkt mij.

Ik heb al wel vaak meegemaakt dat de hardeschijf tikt, en als dit het geval is, dan is de schijf bijna kapot. Vaak gebeurt dit met ''bevriezingen'' van het systeem, dan kan je dus even nix meer met de computer.

ik heb zojuist de pc weggebracht naar een computerwinkel ,aangezien de pinnetjes van de cpu toch verbogen waren.
Ik denk misschien dat dit door de warmte is gekomen ? aangezien het nogal heel erg warm was, en de pc verschijdene keren is uitgevallen en de fan van de heatsink werkt niet optimaal.
En hij deed het inderdaad niet meer - hij ging aan en dat was het ook wel
Van de schijf lijkt me gewoon sterk dat ie het begeeft aangezien ik zelfs zonder schijf het getik had, en dit getik kwam duidelijk bij de cpu weg

Hoi !

Ik loop al wat jaartjes mee, maar kromme pinnen aan een CPU door de warmtr bestaat echt niet !

Wel door on-oordeelkundig verwijderen van de koeler/processor zelf.

Mogelijk heeft de koeler niet goed gewerkt, maar dan nog geen kromme pinnen....

Greetz,

Harry.

Ik heb geen idee waardoor anders,maar hij kan nooit kromgaan als ie er recht uit gehaald
word,zonder wrikken voor zover ik weet ,kan het zijn dat hij eerder krom is gegaan bijvoorbeeld bij het monteren in de winkel?
Verder weet ik niet of hij er nog andere keren is uitgeweest( hij stond eerst in de woonkamer later naar boven gebracht)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan