Te weinig virtuele gehugen door MSNMSSG.EXE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dude66

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2008
Te weinig virtuele geheugen door MSNMSSSG.EXE

Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Sinds twee maanden krijg ik de waarschuwing dat ik te weinig virtuele geheugen zou hebben. Om een lang verhaal kort te maken:

Ik heb 2 GB geheugen en draai op XP

Probleem : MSNMSSSG.EXE start automatisch en begint in KB's op te lopen totdat ik bovengenoemde melding krijg.

Tijdelijke oplossing: Elke keer als de computer opstart in taakbeheer bovenstaande handmatig uit zetten.

Info: Via google alleen iets kunnen vinden op de site www.prevx.com waar staat dat het uitvoerings bestand ontdekt is in 2007 als Malware.
Het bestand uit twee verschillende grotes voorkomt maar deze komen niet overeen met die van mij, die is namelijk 18KB ipv 209KB en nog wat.

Genomen acties:
- Gratis malware scan laten uitvoeren via bovengenoemde site geen resultaat alles zou oke zijn.
- Bestand op mijn computer opgezocht en verwijderd. Heeft geen zin staat er elke keer weer vrolijk bij:confused:
-Het bestand heeft naast de extensie .exe helemaal aan het eind ook een .pf staan dit zou een Prefetch extensie moeten zijn toch??
-Via Mcfee geprobeerd het bestand te blokkeren, niet mogelijk.
- Mcfee support gemaild, kreeg een hele nuttige mail.....not.... met allemaal links rondom Mcfee.
-Een hamer gepakt.....:)

mmm toch nog best wel een lang verhaal:)

Hopelijk kunnen jullie me ermee helpen want ik wordt er zo langzamerhand helemaal gestoord van:mad:

Alvast bedankt voor de moeite!!:thumb:

Laatst bewerkt:
ik denk dat het een virus/spyware is.
kijk hier maar eens om het te verwijderen, translated in het nederlands.

met dit programmatje zou je hem moeten kunnen verwijderen.

en je zou hier even kunnen kijken maar ik weet niet of je daar veel wijs uit wordt.

Laatst bewerkt:
Dankje Headshot,

maar dat programma van Prevx heb ik al twee keer gedraaid zonder resultaat en heb het nu toch nog een keertje geprobeerd maar het heeft weer niks kunnen vinden.

Ja en die laatste link is wel lastig te ontcijferen mijn spaans is slechto:)
Kan er wel iets uit opmaken dat je het bestand in je re-boot moet verwijderen maar zonder
het zeker te weten begin ik er niet aan.

cheers voor de moeite mocht je nog iets te binnen schieten dan hoor ik het graag.

reactie en hulp

hallo,,
wil je msn helemaal van je computer verwijderen??
Zo dat het nooit meer terug komt?
daar weet ik raad op...

Yo Ik1,

Ik denk niet dat het aan mijn msn ligt. Heb msn al verwijderd en in mijn windows programma instellingen uit gezet.

Ben ff die spaanse forum gaan ontcijferen (via Headshot)
en heb nu het programma Killbox gedownload. Ga mijn compu ff opnieuw opstarten
Killbox geruiken en dan laat ik zo weten of het opgelost is.

mmm de file waar het omgaat zit in mijn map
C:\WINDOWS\PREFETCH

dus het is inderdaad een prefetch file wat volgens mij in eerste instantie niet schadelijk is voor de computer maar in dit geval een vervelend probleem opleverd.

maar dan nog ik ben geen expert:)

als je zeker weet dat het om die file gaat kan je hem verwijderen, maar kopieer het bestand eerst even ergens anders heem of beter, pak hem even in met winrar, dan eens kijken of het weg is.

wil dat niet?, probeer het dan in veilige modus.

zal ik doen headshot,bedankt, laat straks ff weten hoe of wat

Headshot,

Dat programma van Killbox maakt automatisch een backupfile van verwijderde bestanden.
Ik heb de file bij de Re-boot laten verwijderen en hij staat nu ook niet meer in mijn Prefetch map. Maar hij komt nog wel doodleuk in mijn taakbeheer te staan up an running. Ik heb het backup bestand van de file ingepakt opnieuw weer de computer ge-reboot en tadaaaaaaaaaaa daar staat ie weer vrolijk in mijn taakbeheer:evil:

Ik heb met mijn explorer een zoek opdracht naar het bestand uitgevoerd maar hij vind alleen het zip bestand.

...............:rolleyes:

Ik denk dat het probleem opgelost is.:)
De file starte nog steeds op terwijl ik hem niet meer kon vinden.
Ik heb toen een zoek opdracht uitgevoerd vanuit Killbox en wat bleek het bestand stond nog op mijn computer als een Temp-internetfile en in mijn windows\systeem stond ie ook nog een keer.

Deze heb ik tijdens Re-boot laten verwijderen en nu staat ie niet meer in mijn taakbeheerlijst als ik mijn computer opstart. Ik maak wel voor de zekerheid nog een extra backup van de bestanden en los dan de over gebleven problemen op met Ccleaner.

Nou bedankt voor de hulp:thumb:, als het morgen nog steeds goed gaat dan zal ik dit Topic als opgelost aanvinken.:)

Bondias,

Het probleem is opgelost!!:):)
Als je bovenstaand probleem hebt dan moet je Killbox downloaden.
Zoek het debetreffende bestand op met de zoekfunctie van Killbox.
Vink de optie aan dat je bestand tijdens de Re-boot wil verwijderen.
Mocht het verkeerde bestand verwijderd zijn dan kun je dit in de Killbox map op je C:\ schijf terug vinden. En Via Killbox weer herstellen.

Headshot bedankt voor de tips!!

Fijn weekend allemaal:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan