Teach Me A Table

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuknl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Hallo allen,

Ik heb een programma gemaakt. Hier is het te downloaden: http://luuknl.woelmuis.nl/Programma Bestanden/Teach Me A Table/Teach me a Table.zip

Een rapport van virustotal.com wilde niet lukken aangezien de website het (even) niet deed.
Het is wel volledig veilig.

Het programma is nog in de "beta" versie, en daarom kan je ook alleen de tafel van 2 oefenen. Niet dat jullie dat nodig zullen hebben;)
Het programma is dus ook bedoeld voor kleine kinderen, en misschien dat ik later eens een keertje op een basisschool langs ga, om te kijken of ze het wat vinden om te gaan gebruiken.

Ook de interface is nog zo saai als wat, maar daar gaat ook nog aangewerkt worden. Eerst wil ik de belangrijkste dingen achter de schermen klaar hebben. Er zit al wel een updater in, dus als er toevoegingen zijn, dan zijn die te downloaden!! (Zie ook even de laatste regel van dit bericht)

Groet,
Luuk

P.s.:Wat welkom is qua commentaar:
Positieve/negatieve reacties
Tips
Spelfouten
Rekenfouten:D
Andere dingen

P.s.:The Mighty Atom bedankt voor het helpen bij het maken van de Updater!!

Update: Er is een nieuwe versie beschikbaar. Download vanaf: http://luuknl.woelmuis.nl/Programma Bestanden/Teach Me A Table/Teach me a Table.zip of open de updater in het programma, en laat zoeken naar updates en klik op de link voor nieuwe versie ;)

Changelog:
- Alle tafels verwerkt. Nu zijn alle tafels beschikbaar, dus van 1 tot en met 10 zijn oefenbaar. (anderhalf uur over gedaan :S)
- Hulp text weg gehaald.
- Grootte van de knoppen wat aangepast (moet wel kind vriendelijk blijven)
- Uitleg knop toegevoegd bij de TAFEL VAN 1. De uitleg komt daar nog.
- Venster titels aangepast (spaties tussen woorden)

Wat nog komen gaat (verwacht NIET dat het gelijk binnen 1 of 2 weken klaar is):
- Extra oefenen met de tafels. Ik wil er nog 1 rijtje bijmaken van denk ik 20 sommen die gaan over de tafel die waarvan je het venster open hebt. Daarnaast wil ik ook nog 1 rijtje met misschien wel ook 20 of 30 sommen, over de tafels die je al hebt gehad + die nieuwe (waarvan je het venster open hebt). Die zullen allemaal apart controleerbaar worden.
- Alleen cijfers invoeren in de textboxen.(tip van: The Mighty Atom) (Iemand die weet hoe dit moet??)
- Maximize en Minimize buttons worden uitgeschakeld, want die zijn niet nodig. (Tip van: The Mighty Atom)
- Design word aangepakt. (Zal wat later gebeuren aangezien ik eerst de sommen klaar wil hebben :))

Graag feedback (via het dit topic) over de verandering/aanpassingen

Laatst bewerkt:
Als je hem officieel wilt gaan uitgeven zou ik nog even een blik werpen op het uiterlijk van je tool :)

@DoRcO, Gaat ook idd nog gebeuren. Had ik dat er niet bij staan? Dan staat het er nu bij :thumb:

Ehm...

21321966.jpg

Wat moet ik hiermee?

Edit:

En hij blijft ook in je processenlijst staan als je op een tafel geklikt hebt en deze afsluit. Ook niet echt praktisch.

Laatst bewerkt:
Het programma is nog in de "beta" versie, en daarom kan je ook alleen de tafel van 2 oefenen

Misschien daarom? :P

Paar tips:
- Schakel de maximize buttons uit, maximaliseren is niet nodig in dit geval
- Tekst van het form van de tafels van 2 moet zo: Tafel van 2, en niet tafelvan2
- Ik kan letters in de textboxen invoeren. Maak het zo dat je alleen cijfers kan invoeren
- "Hulp: Nog geen hulp beschikbaar." Waar is dat goed voor? Kan die niet gewoon "Fout antwoord" of zoiets zeggen?
- Alleen als je één van de niet werkende tafels kiest, blijft het process in je proccessenlijst staan.

Welke code gebruik je voor het tevoorschijn halen en het verbergen van de forms?

Laatst bewerkt:
@joz1: zie inderdaad het citaat van de post na jezelf. Dat van de processen weet ik, hier moet ik nog een oplossing voor vinden..

@the mighty atom:
- klopt, als ik het uit me hoofd heb kan dat gewoon bij de instellingen van form1?

-klopt, wist ik zelf ook al, maar dat zijn de dingen die niet de hoogste waarde hebben bij deze beta:)

-klopt ook, zal worden gefixt in een van de komende updates. Volgens mij staat dit ook bij de instellingen van de textbox dus dat zal niet zo moeilijk zijn.

- die hulp ga in toevoegen in de latere versies. Dan komt daar een kleine uitleg zodat je de som beter begrijpt.

- wat ik gebruik voor elke knop (knoppen "update" en "over" niet meegerekend) is:
Code:
Form2.show()
Me.hide()

Toevallig een oplossing in gedachten voor het laatste probleem? Ik k on niet iets bedenken..

Laatst bewerkt:
Ik las het te snel. En ik probeerde alleen de tafels van 1,5 en 10. Ik dacht dat de rest ook zo was :o

Gebruik trouwens:
Code:
Me.Close()

Ga naar My.Project > Application > en selecteer bij Shutdown Mode: When last form closes.

Dan is het probleem van de processenlijst ook meteen verholpen ;)

Als je nou inplaats van:

Form2.show()
Me.hide()

dit doet:

Form2.ShowDialog()

Kun je ook niet terugkeren naar het main form.

Laatst bewerkt:
@JoZ1; Ik kijk even wat the migty als antwoord heeft;)

@The Mighty Atom: Maar als je form2 sluit dan moet juist het hoofdmenu weer in beeld komen...

Laatst bewerkt:
Ik gebruik nu de .Showdialog. Werkt prima. Zit in de update :)

Nieuwe update met 1 verandering. Process sluit als je het programma ook sluit...
Download hem hier. Je kan de updater niet gebruiken aangezien de blauwe link die naar het nieuwe bestand zou moeten lijden, niet klopt... Dat is de tweede versie niet meer het geval, en daar is hij dus wel goed ;)http://luuknl.woelmuis.nl/Programma Bestanden/Teach Me A Table/Teach me a Table.zip

Laatst bewerkt:
Je kunt beter je eerste post aanpassen met de nieuwe aanpassingen aan je programma.

Update: Nieuwe versie!
Zie laatste update in eerste post!

Een vraag:
Je hebt toch niet 10 forms aangemaakt? Voor elke tafel één? Of wel?

Een paar tips:
Verander dit in de opties van je Forms:
  1. MaximizeBox op False
  2. MinimizeBox op False
  3. FormBorderStyle op Fixed3D

En voor je AboutBox:

Klik op Add New Item:
33827760.png

Kies dan AboutBox:
47892814.jpg

Ga dan naar de code van de AboutBox en verwijder alles in het FormLoad-Event.

Pas 'm dan naar eigen smaak aan :).

Jawel ik heb wel 10 forms aangemaakt, hoezo?
Formborderstyle staat al op Fixed3D
Van die about box klopt, maar ik vind dat er niet zo mooi uit zien... Komt misschien later nog wel een aanpassing aan.

Jawel ik heb wel 10 forms aangemaakt, hoezo?

Omdat dat een beetje onnodig is ;).

Je kunt ook één form aanmaken en die dan aanpassen. Klein voorbeeld:

Code:
Dim form As New Form1
form.Label1.Text = "JoZ1 Waz here"
form.Show()

Dat scheelt je toch al gauw een hoop werk.

Dat zal het niet gaan worden aangezien wel alles op de juiste plek moet komen te staan. Ik vind het zo fijner ;)

Alles blijft op dezelfde plek staan. (Tenzij je de Location veranderd ;))

Stel dat je 100 Forms zou moeten gebruiken, zou je die dan ook allemaal maken? :confused:

Ik denk het wel. In ieder geval als nu zijnde beginner wel :)
Nu is het wat dingen bij elkaar slepen en dan de inhoud typen, anders zoals jij het doet is het typen en nog eens typen...

- Alleen cijfers invoeren in de textboxen.(tip van: The Mighty Atom) (Iemand die weet hoe dit moet??)

Deze functie toevoegen:

Code:
 Private Sub OnlyNumbers()
        If TypeName(Me.ActiveControl) = "TextBox" Then
            With Me.ActiveControl
                If Not IsNumeric(.Text) And .Text <> vbNullString Then
                    .Text = .Text.Substring(0, .Text.Length - 1)
                End If
            End With
        End If
    End Sub

En dan in het TextChanged Event van je TextBoxen:

Code:
Private Sub TextBox1_TextChanged(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles TextBox1.TextChanged
        OnlyNumbers()
    End Sub

Nu is het wat dingen bij elkaar slepen en dan de inhoud typen, anders zoals jij het doet is het typen en nog eens typen..

Sleur en pleur :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan