• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Teamindeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilmaart

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Berichten
37
Goedemiddag helpmijers,

Ik heb een vraag, hoe kan doormiddel een mooie formule een team indeling krijgen.

DOE JE BEST.

MVGR
Wilmaart
 

Bijlagen

  • teamindeling.xlsx
    12,1 KB · Weergaven: 61
@wilmaart: DOE JE BEST????? en dan nog in hoofdletters ook, dat komt over als schreeuwen. Doe je best is misschien wel van toepasing op jezelf. Helpers duwen je in de juiste richting, uiteindelijk komt de oplossing uit jezelf, dus, doe je best.
 
Hoe simpel wil je het hebben
 

Bijlagen

  • Copy of teamindeling.xlsx
    12,4 KB · Weergaven: 57
Beste Popipipo,

Dat is inderdaad simpel, maar heb u met al u kennis ook daar een formule voor?
dit is nu een selectie van 20 leden dus overzichtelijk, maar wat gebuerd er als het er 200 worden en als we gaan schuiven in de team indeling?

prettige dag verder,
Wilmaart
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Ralbers,

prachtig ,bedankt het werkt, wat een formule.
kan u ook een beetje een uitleg geven, zodat ik het misschien de volgende keer het zelf kan bedenken?

prettige dag verder.
Wilmaart
 
ehm tja uitleg
ik zal een poging wagen

Code:
=ALS(AANTALARG($J$7:J7)-1>=AANTAL.ALS($C:$C;$K$7);"";INDEX($D:$D;VERGELIJKEN($K$7;$C:$C;0)+AANTALARG($J$7:J7)-1))

je ziet eerst een als formule die test of het aantal teamleden dat al geweest is gelijk is aan het maximaal aantal teamleden. Als dit hoger is zoals in cel J13 dan geeft hij "".

Vervolgens komt een index formule
Een indexformule geeft een bepaalde cel als uitslag uit de matrix

als je bijvoorbeeld als matrix hebt gesteld a1:c3 kun je daar bijvoorbeeld de 2e rij en 3e kolom mee weergeven als
Code:
=index(a1:c3;2;3)
Je kunt dus met een getal bepalen welke regel hij moet weten maar dus ook met een formule zoals vergelijken

vergelijken telt op de hoeveelste plek hij een bepaalde waarde tegen komt
dus in dit geval wanneer begint team 2.
Code:
=vergelijken($K$7;$C:$C;0)
eerst k7 is de zoekwaarde die hij moet zoeken. en daarna C:C waarin hij moet zoeken
Hij komt in dit geval dus de 2 op de 13e regel tegen. dit vult hij dus in in de indexformule
Daar telt hij dan bij op hoeveel teamleden er al zijn. dus bij john is deze index(D:D;13+1) dus de 14e regel

Nadeel hiervan is dat hij er vanuit gaat dat de teams niet door elkaar staan
Dit laatste kan wel maar dan moet er nog een extra hulprijtje komen
 
Beste Ralbers,

Bedankt voor de uitleg ik begin het een beetje te snappen.
Kan u dat extra hulprijtje er ook bij doen, want als ik de leden gaat sorteren op alfabet dan gaat het niet goed.

nogmaals bedankt,
Wilmaart
 
Beste Ralbers,

Prachtig wat je gefacriceerd heeft, bedankt hier kan ik wat mee.

mvgr
Wilmaart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan