Teams: hoe krijg je subschermpje met laatste prater uit beeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AKingma

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2015
Als ik in teams mijn scherm deel, krijg ik vaak rechtsonderin een subschermpje met beeld van de deelnemer die als laatste iets gezegd heeft. Ik weet niet of mijn publiek dat dan ook ziet, maar voor mij is het heel irritant: ik deel bijvoorbeeld Power BI, wil dan iets zeggen over een grafiek die rechtsonder staat, en die kan ik dan maar half zien.
Is het mogelijk om dat subschermpje te verslepen of liefst helemaal weg te halen? ik heb liever een balk onderin met de deelnemers, of helemaal geen beeld van degene die iets vraagt.

mocht deze vraag al eerder gesteld zijn dan graag even een verwijzing of juiste zoekterm, ik heb het nl niet kunnen vinden.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
dank voor de bijzonder uitgebreide handleiding, daar kan ik best nog veel van leren. Na een half uur zoeken heb ik echter nog geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden. Iemand toch een idee of specifieker verwijzing?

Het gaat overigens om een gewone vergadering in Teams, waarbij ik via 'desktop' of 'venster' mijn scherm deel.

Misschien deze. Als je de webversie van Teams gebruikt, kunt je het scherm alleen delen als je Google Chrome of de nieuwste versie van Microsoft Edge gebruikt. Wanneer je klaar bent met delen, ga je naar de besturingselementen voor de vergadering en selecteert je delen stoppen. Dan is die misschien wel verdwenen.

bedankt, ik ga er kijken, maar lees nu pas: "ik heb geen ervaring met teams". Iemand die dat wel heeft?
want juist tijdens het delen van mijn scherm, staat dat schermpje met de laatste prater hinderlijk in de weg. Daar kan die deelnemer niets aan doen, en hem dan maar uit de vergadering gooien is niet alleen erg cru, maar helpt ook niet: dan komt de volgende deelnemer in beeld. Punt is gewoon dat het echt niet zo erg is als ik mijn publiek even niet zie, als ik ze maar hoor, en mijn scherm volledig kan delen (en ook nog kan bedienen, ook als rechtsonder een knop zit die ik nodig heb)

Is er in die tussen liggende tijd een update geweest voor teams?

In het schermpje wat je bedoelt zit volgens mij in de rechterbovenhoek een streepje of iets dat er op lijkt, als je daarop klikt wordt het schermpje geminimaliseerd.

Bedankt, dat streepje heb ik eerder nooit gezien, maar vandaag wel en het werkte ook nog!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan