Teamspeak Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels94

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2009
Berichten
72
Ik wil graag een teamspeakserver, bij mij thuis op een laptop laten draaien.

En ik heb een vraag hoe zet ik de poorten van mijn router open?
Heb al in andere forums gekeken maar kon daar niet veel wijzer uit worden.......

Hier heb ik een screen van mijn routersite:
Screen.JPG


Wat moet ik hier nou invoeren?


Niels,
 
Kijk hier voor instructies m.b.t. TeamSpeak.

Je moet in ieder geval niet met triggerpoorten gaan werken, zoals in je schermafdruk!

Tijs.
 
Volgens deze link gebruikt het TeamSpeak Server-programma:
Which ports are being used by the server?
Default ports are as follows...

Default voice port (UDP): 9987
Default filetransfer port (TCP): 30033
Default serverquery port (TCP): 10011

Dat zou dus betekenen dat de poortnummers die ik eerder gaf gelden voor (de standaardinstellingen van) het Teamspeak Client-programma

Dus als ik het goed interpreteer:
Portforward bovengenoemde poorten als je anderen de kans wilt geven te verbinden met de TeamSpeak server die je op je eigen thuisnetwerk draait.
Portforward de poorten uit mijn eerste posting naar het ip-adres van je pc als je via je TeamSpeak programma wilt babbelen via een TeamSpeak server buiten je eigen thuisnetwerk.

Met je TeamSpeak server verbinden op je eigen thuisnetwerk kan gewoon op het 192.168.x.x adres van de pc waar die server op draait.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Volgens deze link gebruikt het TeamSpeak Server-programma:
Which ports are being used by the server?
Default ports are as follows...

Default voice port (UDP): 9987
Default filetransfer port (TCP): 30033
Default serverquery port (TCP): 10011

Dat zou dus betekenen dat de poortnummers die ik eerder gaf gelden voor (de standaardinstellingen van) het Teamspeak Client-programma

Dus als ik het goed interpreteer:
Portforward bovengenoemde poorten als je anderen de kans wilt geven te verbinden met de TeamSpeak server die je op je eigen thuisnetwerk draait.
Portforward de poorten uit mijn eerste posting naar het ip-adres van je pc als je via je TeamSpeak programma wilt babbelen via een TeamSpeak server buiten je eigen thuisnetwerk.

Met je TeamSpeak server verbinden op je eigen thuisnetwerk kan gewoon op het 192.168.x.x adres van de pc waar die server op draait.

Succes,

Tijs.


Het werkt niet wat kan ik fout hebben gedaan?
Als ik op m'n pc (daar draait de server niet op) probeer te verbinde met de teamspeak server(niet lokaal) ,doet hij het niet :shocked:

Dit is het ip: 213.247.64.29:9987 (dit is niet lokaal)
klopt de port wel? Of moet ik een andere hebben?

paar screens van router instelling voor ts:
RouterScreen.jpg
RouterScreen (2).jpg

Moet ik btw bij de TeamSpeak server administration de UDP-poort veranderen?

screen TSAdministration:
ScreenTSadministration.jpg
 
Waarom vraag je naar portforwarding voor een teamspeak server als die niet lokaal staat? Het enige waar je dan lokaal mee te maken hebt is het portforwarden m.b.t. het TeamSpeak programma (dus het client-programma), niet die van de server.

Dit zijn geen kunstjes die je helpmij-lezers moet voorleggen: Zeg zoals het is, en ga niet later in de discussiedraad de voorwaarden wijzigen (oftewel: Ga niet zeggen dat je een lokale teamspeak server hebt of wilt gaan activeren terwijl later blijkt dat die 'ergens anders' staat (dus achter een andere router staat dan die waarover je je vraag begint)).

Goed, wat je kunt doen is het volgende (dit uitvoeren op de teamspeak-server; het server-programma moet 'aan' staan):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k netstat -abo
Kijk op welke poorten het teamspeakserver-programma 'luistert'. Je weet dan welke poorten en welk type je moet portforwarden naar de teamspeakserver op de router die dáár staat, dus niet op je eigen router.

Voor het client-programma nakijken welke instellingen je daar hebt staan m.b.t. de poorten die worden gebruikt. De standaard poorten zijn reeds genoemd, maar misschien heb jij andere poorten ingesteld.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan