Technaxx DVB S4 DVBT-Stick kan geen zenders vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

muisje64

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2005
Hoi,
Ik heb een Technaxx DVB S4 DVBT-Stick en een Technaxx DVB-T Scart Receiver S5voor mijn laptop en tv gekocht met het idee om op een makkelijke manier digitaal tv te kunnen kijken op mijn laptop en de tv in de slaapkamer. Heb ik het mooi mis, want ze kunnen geen van tweeen zenders vinden. Nu ben ik een enorme leek hierin, dus kan iemand mij uitleggen hoe dit in zijn werk gaat? Ik heb een digitaal kastje met kaart van Home bij mijn tv staan.
Groetjes Yvonne

Niet lelijk bedoeld maar ik denk dat je iets over het hoofd hebt gezien. DVB-T zenders zijn onbetaald maar een 3 tal zender. DVB-T is in de lucht gegaan en geroepen omdat voor heen de ned1-2 en 3 nog analoog waren te ontvangen maar ze daar mee gingen stoppen. Nu word dat via een zogenoemd DVB-T signaal gedaan, de artikelen die je gekocht hebt kunnen in feite maar 3 tv "digitale" zender ontvangen. De rest van de zender zijn gecodeerd en moet je dus voor betalen, zoiets als Digitenne van KPN. Als je dit zou aanschaffen krijg je een zelfde soort kast maar dan met een decoder en een kaart van de Kpn zodat je dus de gecodeerde kanalen kan ontvangen.
HIER een overzicht van wat je kunt ontvangen zonder en met te betalen en onder aan de pagina ook een dekkingskaart waarop je kunt zien of in jouw gebied het DVB-T signaal wel aanwezig is want ook dit is niet altijd het geval. Je hebt nu van Home digitale tv, waarschijnlijk ook een decoder met een kaart erin en je hebt een abonnement op "digitale" televisie bij Home. Dit staat helemaal los van DVB-T, die kast zit waarschijnlijk nog steeds op de kabel aansluiting aangesloten.

grtjs jjw

Hoi JJW,
Bedankt voor de info, stuur ik de hele zooi weer terug.
Groetjes Yvonne

Je dacht waarschijnlijk dat je gewoon dit kon aanschaffen en meteen "alle" digitale tv zenders kon bekijken? Dit is helaas dus niet mogelijk, ze willen overal geld voor zien tegenwoordig :confused:

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan