• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Technisch goede formule?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Ik weet niet hoe je in een filter het totaal van kolom O inkomsten van P uitgaven moet aftrekken.
Het is een rekenblad met 1000 nummers (privé-informatie).
Nu dacht ik deze in een cel te zetten.

Code:
=SOM.ALS(A:A;"U101";P:P)-SOM.ALS(A:A;"U101";O:O)

De uitkomst is goed maar is de formule ook goed?

Bijkomende vraag:
Kun je aan de uitkomst van een formule ook tekst toevoegen? Bijvoorbeeld: Totaal 600,00

Laatst bewerkt:
In een filter is een andere formule nodig.

Om er tekst aan toe te voegen.
Code:
="Totaal "&SOM.ALS(A:A;"U101";P:P)-SOM.ALS(A:A;"U101";O:O)

Een filter is maar tijdelijk en is alleen om correcties aan te brengen. Dus het filter blijft als zodanig niet bestaan. Welke formule kun je dan in een filter gebruiken of is dat te ingewikkeld?
Bedankt voor de oplossing.:thumb: Ga ik direct proberen.

Dat gaat incl. de functie Subtotaal.

Nogmaals dank. Kan mooi de formule implementeren in het jaaroverzicht. Scheelt weer werk.

Nog even een vervolgvraag. Het komt voor dat in kolommen alleen getallen staan met 100,00 dus allemaal eindigend op ,00 en dan zijn deze opgeteld 2450,00 maar in de cel komt Totaal 2450 te staan. Dit is niet mooi. Het moet 2450,00 zijn. Als ik kijk staat de celeigenschap op standaard. Wijziging helpt niet. Is dat nog te ondervangen?

Laatst bewerkt:
Zou niet weten waar dat in de formule moet staan.
Op internet staat:
=TEKST(1234,567;"€ #.##0,00")
Nou dat getal is een gevolg van de formule dat weet ik niet;er hoeft geen scheidingspunt alleen "0,00". Ik kan dat wel toevoegen maar tien keer krijg ik verkeerde antwoorden of ONWAAR

Wees slim en plaats een bestand zodat anderen kunnen kijken wat er zich afspeelt.

Dus jij legt je hele financiële plaatje zo op tafel? Het zijn alle privé-inkomsten en uitgaven in O en P. Deze bestaan uit rekeningnummers (tot 500 stuks), deze staan in kolom A. Zo lang er in het filter O en P getallen staan die eindigen op voorbeeld 0,64 is de uitkomst ook 10,70 - 0,64 = 10,06
Echter als er staat inkomsten 100,00 en uitgaven 50,00 dan komt er 50 te staan en niet 50,00.

Jij maakt van een mug een olifant.
Een voorbeeldbestand met fictieve gegevens is geen financiële plaatje van jezelf toch?

In de aangepaste opmaak:
Code:
"Totaal "0,00

Of als formule in de cel.
Code:
="Totaal "&TEKST(SOM.ALS(A:A;"U101";P:P)-SOM.ALS(A:A;"U101";O:O);"#,00")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan