Technisch handboek Fujitsu-Siemens Amilo M3438G gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

srpchulp

Verenigingslid
Lid geworden
16 jun 2009
Ik heb hier een laptop, merk Fujitsu-Siemens Amilo M3438G, waarvan de graphicscard kapot is. Dat zal dus wel een vervanging van het moederbord worden.
Nu is Fujitsu_siemns niet bepaald scheutig met het verstrekken van informatie op haar web site, vandaar mijn vraag hier:

Weet iemand waar ik een technisch handboek voor deze laptop kan vinden waarin beschreven staat hoe het moederbord vervangen moet worden?

Verder zou ik ook graag de XP-drivers voor deze laptop hebben. ook die kan ik nergens vinden.

Vast bedankt.

Ik betwijfel of je ergens een technisch handboek zult vinden waarin beschreven staat hoe het moederbord te vervangen is.

drivers
vul hier in bij downloads m3438g en je krijgt een lijstje met drivers.

Misschien heb je in het hoofdstukje "handleidingen" nog iets van je gading.

Ook vond ik hier nog iets over een "oven-trick".
ff gegoogled en ik kwam hier
(Ik sta uiteraard niet in voor de eventuele nadelige gevolgen maarja, kapot is ie toch all)

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ik betwijfel of je ergens een technisch handboek zult vinden waarin beschreven staat hoe het moederbord te vervangen is.

drivers
vul hier in bij downloads m3438g en je krijgt een lijstje met drivers.

Misschien heb je in het hoofdstukje "handleidingen" nog iets van je gading.

Groeten Marcel

In ieder geval al bedankt voor de web site met drivers.

Ben uiteraard wel erg nieuwsgierig of je de "Oven-trick" gaat doen en of dat resultaat heeft.
Soms zijn de stomste ideeen de beste :d

Ik heb eens die oven test bekeken, maar daar zitten toch wel wat haken en ogen aan;)
Om te beginnen moet je natuurlijk wel eerst het moederbord uit de laptop hebben maar daar moet ik eerst het technisch handboek voor hebben.
Vervolgens moet je een oven hebben die op 350 graden gezet kan worden en die heb ik niet.
Last-but-not-least wordt er in het artikel hierover gewaarschuwd om niet een oven te gebruiken waar je vervolgens weer je eten in gaat klaar maken daar de kans bestaat dat er vergiftigde resten in de oven achterblijven, als gevolg van het bakken van het moederbord. Om daar nu speciaal een industriële oven voor aan te schaffen lijkt me iets te ver gaan:)

Goed, maar stap 1 is natuurlijk een technisch handboek te pakken krijgen.

Ok, maar je kunt mischien zelf je laptop open schroeven.
Als je enigszins technisch bent aangelegd en goed kijkt wat je doet en eventueel foto's maakt tussendoor hoe alles in elkaar zit is het best te doen zonder handboek.
Ik heb zelf ook wel eens een laptop uit elkaar gehaald en in elkaar gezet (ja hij werkte weer daarna !)

Ik geef toe met een handboek zal het een stuk makkelijker zijn maar het is best te doen hoor.

(trouwens, ze hebben het over 385 graden Fahrenheit wat ongeveer 196 graden Celcius is, een gewone keukenoven voldoet dus wel)

Groeten marcel

Laatst bewerkt:
Video kaart amilo M3438G

Deze kun je bereiken door de grote klep onderaan los te schroeven met kleine (magnetische) kruiskop, dan de grote "zilverkleurige" plaat die je tegenkomt losschroeven (4 schroefjes) en dat "koperen"geval (drie schroefjes, die zitten blijven) en dan het schroefje bij de koeler nog, kabeltje loshalen, videokaart er uit halen en vervangen door bv. type
8600M GT.Monteren in omgekeerde volgorde, en zorg voor voldoende koelpasta!

Greetings Fremde.

Deze kun je bereiken door de grote klep onderaan los te schroeven met kleine (magnetische) kruiskop, dan de grote "zilverkleurige" plaat die je tegenkomt losschroeven (4 schroefjes) en dat "koperen"geval (drie schroefjes, die zitten blijven) en dan het schroefje bij de koeler nog, kabeltje loshalen, videokaart er uit halen en vervangen door bv. type
8600M GT.Monteren in omgekeerde volgorde, en zorg voor voldoende koelpasta!

Greetings Fremde.

Fremde, dank voor de duidelijke beschrijving en als ik de laptop nog had zou het waarschijnlijk goed gegaan zijn, maar ik heb de laptop inmiddels weg gedaan.

vraag amilo m

Misschien een beetje laat maar heb hetzelfde probleem,ben al tijds tijden aan het zoeken,maar een boekje krijge je niet ,net zo min als dat er een vervangende vodeokaart is,heb futjitsu siemens persoonlijk gemaild enzo ook replace direct,ook hun kunnen mij niet helpen aan een videokaart of instructieboekje,maar ben aangemeld bij hun,.mischien dat er nu iets op de markt is gekomen?,want ik reageer op een bericht van dacht ik 2005,hou me aanbevolen.

MVGsimon411

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan