Tecra R850 mobiel breedband ontgrendelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rdirksen

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Hallo,

Ik heb een Toshiba Tecra R850 met een ingebouwd mobiel breedband modem die draait op Windows 8.
Ik heb een SIM kaart ingestoken maar nu blijkt dat het apparaat of de SIMkaart vergrendeld is.
Als ik naar de verbindingseigenschappen kijk zie ik wel de ICC-id van de SIMkaart en het IMEI nummer dus de kaart zit er goed in.
Het is mogelijk om door Fn-F8 het modem aan en uit te zetten, uiteraard staat het aan.
In NetwerkCentrum > Adapterinstellingen staat Mobiel Breedband "Niet Verbonden" maar dus wel ingeschakeld.

Nu is mijn vraag: Waar/Hoe kan ik de PINcode ingeven om het apparaat te ontgrendelen?

Bijlagen

• screenshot 2.jpg
    screenshot 2.jpg
    59,2 KB · Weergaven: 54
Is de simkaart misschien verlopen of geblokkeerd? Werkt ie wel gewoon in een normale telefoon? Anders moet je proberen 'm in een telefoon te stoppen en dan de pincode eraf te halen.

Ja, die route had ik al gedaan. Simkaart in mn iPhone gestopt en werkte na het aanpassen van enige instellingen perfect.
Inmiddels ook de driver voor de Ericsson kaart bijgewerkt.
Toshiba levert bij hun systemen een Mobile Wireless manager. die zegt dat er in het geheel geen SIM kaart inzit...

Even een oud Image van stal gehaald waarop de out-of-the-box W7 installatie stond. Die ingedraaid, ook hier de driver en 100 andere updates geinstalleerd.
Resultaat hetzelfde.
Maandag maar eens met Toshiba in NL bellen. Zit nog garantie op.

Ok,
The story continues.
Er zat een hardware probleem in mijn moederboard. Nieuw moederboard, rib uit mijn lijf.
Toshiba Tecra 850 met ingebouwd 3G modem
Ericsson F5521gw Mobile Broadband Network adapter
driver 7.2.1.0 van april 2012 (er is een 7.2.2.0 file beschikbaar maar als ik die installeer blijft mijn driverversie 7.2.1.0)
Windows 8.
Situatie nu:
De Simkaart werkt, die heb ik gecontroleerd in mijn iPhone, dus die route is gedekt.
als ik de Laptop opstart en de 3G verbinding wil gebruiken wordt eerst gevraagd om de SIMkaart te ontgrendelen met de Pin code.
Dat gaat goed.
dan kun je verbinding maken. De gegevens van XS4all volgend moet je daar een APN en usernaam en ww invullen.
het antwoord van Windows is dat gebruikersnaam en-of ww incorrect zijn.
die melding is natuurlijk onjuist wan deze gebruikersnaam en ww heb ik net ook gebruikt op mijn iPhone.
XS4all gebeld. Zij zien in het geheel geen aanmelding of inlogpoging van mijn laptop op hun netwerk verschijnen. Dus het probleem is niet usernaam en ww maar het probleem is dat er niet eens een inlog ophet netwerk wordt gedaan.
Driver van de Ericsson kaart nog een keer een update gegeven, geen verbetering.

Ik weet ff niet waar ik nog meer moet zoeken dus alle suggesties zijn welkom.

De aanhouder wint.
Toshiba gebeld: Tja meneer, u heeft W8 geinstalleerd, deze laptop is geleverd met W7, u moet eerst maar een systeemrecovery doen met een schone W7 installatie. :evil:
Duh ik heb wel wat beters te doen. Dus van deze meneer hebben we maar afscheid genomen.

Toshiba levert een tool mee: Toshiba Wireless Manager (was ik even vergeten).
Blijkbaar prevaleren de instellingen in dit tool boven de instellingen van de driver en van W8.
Vreemd
Afijn:
Toshiba Wireless Manager gestart:
Instellingen > Geavanceerd > Profielen > handmatige selectie > Door gebruiker gedefinieerd.
Dan een nieuw profiel aanmaken met de gegevens van de provider
Dat opslaan en dan kun je verbinden.
Probleem opgelost.
screenshot 1.jpg

Laatst bewerkt:
Mooi dat het nu opgelost is!
Je zal het altijd weer zien dat je iets over het hoofd ziet.

Maar als er nog garantie op je laptop zit, zou je GEEN CENT moeten betalen voor de reparatie van je moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan