Tegels in Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brabbeldas

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2015
Berichten
8
Hoe kan ik de tekst op en eventueel de kleur van tegels veranderen in Windows 10?
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl!

Standaard lijkt dit niet mogelijk te zijn in W10. Je kunt je basiskleur (taakbalk e.d.) veranderen, maar geen afzonderlijke tegels. Als laatste redmiddel zou je Start10 kunnen overwegen.

Er zijn veel mensen met dit probleem, dus je hebt kans dat er binnen afzienbare tijd iemand met een oplossing komt.

Succes!

Hier is te lezen hoe de tegelkleur aan te passen: http://windows.microsoft.com/nl-be/windows-8/personalize-pc-tutorial
Staat onder het kopje "Startscherm aanpassen"

Dat is een pagina over Windows 8!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad Windows 8, sorry.
Maar het principe blijft het zelfde: Start - Instellingen - Persoonlijke instellingen -Kleuren
 
Tegels zijn volgens mij niet (meer) specifiek aanpasbaar..?
 
bedankt voor de antwoorden, maar ik denk maar te wachten tot het mogelijk is via een update
 
voor mij vooral belangrijk de tekst te kunnen aanpassen, want voor sommige snelkoppelingen kan de toatale tekst er niet op en zou je juist een relevant stukje overhouden
 
Dan moet je even een snelkoppeling maken op je bureaublad (of ergens anders), die verwijzen naar de app of het programma, en dan rechtsklik en 'Aan Start vastmaken'. Je kunt in de snelkoppeling natuurlijk je eigen naam kiezen.
 
goed idee bedankt venga

dat werkt ook niet Vega
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat Venga zegt is: Maak een snelkoppeling, geef deze de gewenste naam en maak hem dan aan Start vast. Je kan een tegel zelf geen andere naam geven. Wel kan je daarna met het programma waar ik naar verwees de tegel een andere kleur geven.
 
Laatst bewerkt:
dat begreep ik wel, maar hoe maak je hem dan aan start vast want bij rechts klikken op de snelkoppeling heb je niet de optie aan start vastmaken
 
Voor welk programma heb je dan een snelkoppeling gemaakt?
 
En dat is dus het probleem, als het geen snelkoppeling naar een programma of een map is krijg je niet de keuze deze aan Start vast te maken. Je moet dus een snelkoppeling make naar je browser programma en daar de betreffende URL in opgeven. Dan kan je hem aan Start vast maken.
 
ja dat klopt dat heb ik ook zo gedaan in die edge browser maar dan kan je de tekst niet meer wijzigen
 
Je hebt dus een snelkoppeling gemaakt naar deze locatie:
%windir%\explorer.exe shell:Appsfolder\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe!MicrosoftEdge

Daar kan je geen parameters als een URL aan opgeven, dus dat zal niet lukken.
 
dat zou kunnen, dat weet ik niet

in ieder geval bedankt voor alle snelle reacties
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan