& teken doorsturen via link

Status
Niet open voor verdere reacties.

cassie1975

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Berichten
30
hallo

ik dient het &-teken in een link door te sturen.De link ziet er zo uit :

Code:
<a href="ploegsamenstelling.php?jaar=2004&ploeg=Glud & Marstrand Horsens">Glud & Marstrand Horsens</a>

maar zoals verwacht is de waarde van ploeg enkel Glud.

Enkel weet ik de oplossing niet om de ganse waarde "Glud & Marstrand Horsens" via een link door te sturen.

iemand die me kan helpen???

Alvast bedankt !
 
De HTML-entity voor een spatie is %20

De URL moet dan ook dit worden:
HTML:
<a href="ploegsamenstelling.php?jaar=2004&ploeg=Glud%20&%20Marstrand%20Horsens">Glud & Marstrand Horsens</a>

Overigens als dit in een mailtje komt te staan werkt dat natuurlijk niet, je hebt een relatieve link hier staan.

De mail-client weet niet welke site er bij hoort. Je moet er dus http://www.{jesite}/ploegsamenstelling.php etc... van maken.

Daarnaast is het af te raden om spaties in je url te gebruiken, een optie is door alle spaties te vervangen door streepjes of door underscores.
 
De HTML-entity voor een spatie is %20

De URL moet dan ook dit worden:
HTML:
<a href="ploegsamenstelling.php?jaar=2004&ploeg=Glud%20&%20Marstrand%20Horsens">Glud & Marstrand Horsens</a>

Deze heb ik ook al geprobeerd maar als ik de dan de waarde van ploeg afdruk is die gewoon Glud. Het blijft haperen aan dat &-teken in de waarde.
 
Ah ja, stom van me.

Vervangen door de entity &amp;

[edit]
Second thought: Het &-teken is een veelgebruikt onderdeel van een URL. Het wijzigen naar de HTML-entity zal waarschijnlijk ook niet werken.

De enige manier is om het teken te verwijderen of aan te passen naar "en"
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
de officiële URL-encoding voor een ampersand is %26

Klik hier voor een tabel met de ascii-chars en hun hexadecimale encoding
 
PHP heeft ook gewoon een functie urlencode, die alle strings geschikt maakt voor gebruik in een URL.

(En natuurlijk de tegenhanger url decode ook, om ze weer terug te vormen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan