tekenen grafiek met php

Status
Niet open voor verdere reacties.

tiengemeten

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
beste mensen,

Nu heb ik een tool die op basis van ingevoerde gegevens resultaten berekend. Nu worden de resultaten met echo teruggeven als een (enorme) serie getallen maar ik wil dat php een grafiek genereert. Kan dat of ligt dit een beetje buiten de scope van php ?

vr. gr. JP

Uhm, alles kan maar PHP is niet echt de meest geschikte tool voor deze opdracht. Wat ik zou doen als ik jou was is zoeken naar een Javascript library om grafieken te tekenen of gebruik te maken van een Flash grafiek (zoals bijvoorbeeld FusionCharts)

Als je een goeie library hebt hoef je je enorme reeks getallen alleen maar op de juiste manier neer te zetten (afhankelijk van de library hoe precies) en dan wordt de grafiek voor je getekent.

ik moet frats gelijk geven
Je zou het eventueel met een pictuur doen maar het is te omslachtig en enkel als je de kennis wil beschermen tegen coppyeren.

Je kan evengoed div met block maken en en een elk een hoogte waarde geven hierdoor ontstaat een curve systeem.

Weet je kan ook lijnen trekken in html dus als je de juiste html schrijft kan je er een grafiek mee maken .

Keuzes genoeg maar je hoeft niet altijd het warm water uit te vinden behalve als je teveel moet betalen voor het warm water.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan