• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekenen in exel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tocador

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2016
Tekening exel.jpg Hallo mag ik me voorstellen, ik ben Stephan en nieuw hier op het forum. Ik ben op dit moment een rekenprogramma aan het maken voor Rc waardes te berekenen en dat is zo goed als klaar. De eerste nieuwe uitdaging hiervoor is een venster te maken waarin de ingegeven materialen in worden afgebeeld als een afbeelding. Is dit mogelijk in exel te maken? Ik heb het al geprobeerd met grafieken maar kom er niet uit. Zie afbeelding wat ik bedoel. Alvast bedankt!

Vergeten

Het belangrijkste is dat wanneer in de betreffende cel een waarde in mm ingevoerd is de tekening zich aanpast.

Allereerst welkom bij HelpMij :). Als je al zoiets wilt maken, dan kom je vermoed ik toch al gauw uit bij lijngrafieken. Kwestie van de juiste parameters instellen om het gewenste resultaat te krijgen. Zoals je kunt begrijpen, zijn de helpers graag bereid tijd te steken in het zoeken naar oplossingen, maar ik moet de eerste nog tegenkomen die voor zijn/haar lol eerst een uur lang data wil inkloppen om überhaupt wat te kunnen uitzoeken. Wat ik bedoel te zeggen is dus: doe er een voorbeeld bestandje bij, dat verhoogt de animo aanzienlijk :)

OctaFish, dank voor je bericht maar wat voor bestandje bedoel je dan?

Je Excel bestandje :)

Dat kan helaas niet. hier staan te veel gegevens in die we niet openbaar maken.

Ik zou je toch willen overwegen een voorbeeldje te maken dat géén bedrijfsgevoelige informatie bevat en dat we kunnen gebruiken. Het is ook (wat zeg ik: alleen) in jouw belang dat er een werkbestandje is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan