• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekenreeks: K100.100.4

Status
Niet open voor verdere reacties.

hazesoft

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2004
Beste Excellisten,

Tekenreeks: K100.100.4

Hoe krijg ik de getallen uit de tekenreeks van kolom A in de kolommen B, C en D, zodat ik er mee kan rekenen in de kolommen E en F?
In het voorbeeld heb ik ze handmatig ingevoerd.

Bijlagen

hazesoft,

Even gezocht met "Doorzoek dit forum" en dit gevonden.
Kijk eens of je hier wat mee kunt.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het liever via een macrootje mag :p speel er eens mee en pas de range aan naar wens ( wel via een hulp kolom die je kan verbergen )

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het liever via een macrootje mag :p speel er eens mee en pas de range aan naar wens ( wel via een hulp kolom die je kan verbergen )

Daniël je bent weer gewelding. Dit is erg gemakkelijk omdat ik ongeveer 2500 profielen moet importeren uit PDF-bestanden die bestaan uit tekens en cijfers.
Nog een allerlaatste vraag Daniël:
Is het mogelijk dat de tabbladen automatisch de naam aannemen van wat er staat in A1?

hazesoft,

Kijk hier voor de tabbladnaam.
Dat $ was per ongeluk gedaan.

Daniël je bent weer gewelding. Dit is erg gemakkelijk omdat ik ongeveer 2500 profielen moet importeren uit PDF-bestanden die bestaan uit tekens en cijfers.
Nog een allerlaatste vraag Daniël:
Is het mogelijk dat de tabbladen automatisch de naam aannemen van wat er staat in A1?

Dat kan onder diverse vormen workbookopen / sheetsactivate / enz heb er hem nu ingezet als "Workbook_SheetSelectionChange"
Voeg aan de code de " Application.ScreenUpdating = ........" toe
Code:
Sub scheiden()
    Application.ScreenUpdating = False
    Range("A5:A8").Select
    Selection.TextToColumns Destination:=Range("C5"), DataType:=xlDelimited, _
        TextQualifier:=xlNone, ConsecutiveDelimiter:=False, Tab:=True, Semicolon _
        :=False, Comma:=False, Space:=False, Other:=True, OtherChar:=".", _
        FieldInfo:=Array(Array(1, 1), Array(2, 1), Array(3, 1)), TrailingMinusNumbers:= _
        True
    Range("B5:B10").FormulaR1C1 = "=RIGHT(RC[1],3)"
    Range("C5").Select
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dat kan onder diverse vormen workbookopen / sheetsactivate / enz heb er hem nu ingezet als "Workbook_SheetSelectionChange"
[/CODE]

Daniël bedankt. Het tabblad neemt inderdaad de naam aan van Cel A1.
Maar het gaat niet helemaal goed:
Wanneer ik een nieuw profiel kies, krijg ik een foutmelding.
Ik zal de foutmelding en het bestand bijvoegen.

Bijlagen

• foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    30,2 KB · Weergaven: 45
  • formulefoutje.xls
    formulefoutje.xls
    71,5 KB · Weergaven: 16
Daniël bedankt. Het tabblad neemt inderdaad de naam aan van Cel A1.
Ik zal de foutmelding en het bestand bijvoegen.

Dat is niet met de code dat ik eerder in je bestandje heb toegevoegd . bekijk deze upload ik heb alles vat variabeler gemaakt zet enkel je profielen in kolom A de rest komt vanzelf " iLastRow = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row "

Bijlagen

Dit is erg gemakkelijk omdat ik ongeveer 2500 profielen moet importeren uit PDF-bestanden die bestaan uit tekens en cijfers.

Is het dan niet makkelijker om eerst de functie van excel: tekst naar kolommen te gebruiken?

Dat tabblad bestaat niet, dus kan Excel ook de naam er niet van aanpassen.

Wigi

PS: aan de macro sla_op kan je nog een sneltoetscombinatie toevoegen: Ctrl-s of F12... :eek:

Dat is niet met de code dat ik eerder in je bestandje heb toegevoegd . bekijk deze upload ik heb alles vat variabeler gemaakt zet enkel je profielen in kolom A de rest komt vanzelf " iLastRow = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row "
Sorry Daniël, ik zie door de bomen............
Twee probleempjes:
1 de Validatielijst werkt niet meer.
2 wanneer cel A1 leeg is, krijg ik een foutmelding.

Bijlagen

Sorry Daniël, ik zie door de bomen............
Twee probleempjes:
1 de Validatielijst werkt niet meer.
2 wanneer cel A1 leeg is, krijg ik een foutmelding.

In je upload #1 werkt ook enkel maar de Validtielijst op blad1 en ook niet op blad3 :confused:
Ik bekijk straks de tabblad naam ( moet voor mij ook nog ene probleempje oplossen > heb vorige week 1 chauffeur dubbel geboekt op mijn planning :eek: , ik niet gezien , manager niet gezien chauffeur niet gezien en opdrachtgever die de planning opvraagt ook niet gezien tot de dag dat :evil: ik probeer nu via een unieke validatie per kolom dit op te lossen )

In je upload #1 werkt ook enkel maar de Validtielijst op blad1 en ook niet op blad3 :confused:
Ik bekijk straks de tabblad naam ( moet voor mij ook nog ene probleempje oplossen > heb vorige week 1 chauffeur dubbel geboekt op mijn planning :eek: , ik niet gezien , manager niet gezien chauffeur niet gezien en opdrachtgever die de planning opvraagt ook niet gezien tot de dag dat :evil: ik probeer nu via een unieke validatie per kolom dit op te lossen )

OK, allereerst succes met jouw probleem van de planning :thumb:.

Dit bestand werkt goed als ik de code
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 1 Then
    If Range("A" & Target.Row) = "" Then
        Sheets(Target.Row).Name = "Blad" & Target.Row
    Else
        Sheets(Target.Row).Name = Range("A" & Target.Row)
    End If
End If
End Sub
weghaal uit Blad 1.

Il zal het bestand meesturen.

Ik ben wel lastig hè :(.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Quote aan de 11 eerste berichten.

Ik heb ooit eens een keer gelezen van (van Wigi volgens mij) dat je formule's moet verkiezen voor macro's indien mogelijk, daarom ben ik aan de slag gegaan en heb dit in elkaar gezet.

--------------------------------

Toen ik hier vanmorgen aan begon stonden er nog 11 berichten ofzo, en zou dit een antwoord kunnen zijn op de vraag die er was. Nu is het topic groter geworden en het bestand verder uitgebouwd, of het nu nog steeds een oplossing is weet ik niet maar misschien heb je er nog wat aan. Ik ga zo proberen om het uit te pluizen.

Edit: Ik zie dat bij Bericht #10 een bestand is bijgesloten waar bijna dezelfde formule's zijn gemaakt. Maar deze zijn specifiek voor de regel? Je weet toch niet van te voren welke profielnaam je toevoegt... Of wel?

Laatst bewerkt:
Edit: Ik zie dat bij Bericht #10 een bestand is bijgesloten waar bijna dezelfde formule's zijn gemaakt. Maar deze zijn specifiek voor de regel? Je weet toch niet van te voren welke profielnaam je toevoegt... Of wel?
Het probleem is:
Wanneer ik een profiel wil kiezen, krijg ik een foutmelding.
Dat komt omdat de Tabnaam wordt overgenomen door de tekst in cel A1.
Ik wil nl. graag dat het calculatieblad de naam krijgt van cel A1.
Natuurlijk niet in de Validatielijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan