• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekenreeks: K100.100.4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het probleem is:
Wanneer ik een profiel wil kiezen, krijg ik een foutmelding.
Dat komt omdat de Tabnaam wordt overgenomen door de tekst in cel A1.
Ik wil nl. graag dat het calculatieblad de naam krijgt van cel A1.
Natuurlijk niet in de Validatielijst.

Ik denk dat er dan iets mis is met de macro's, ik wil niet zeggen dat jij dat niet weet. Maar het is in ieder geval zo dat ik geen formule vind in A1 en geen verstand heb van Macro's dus ik kan je daar niet bij helpen, als je wel een formulevraag hebt hoor ik dat graag. Ik kan zo geen openstaande formulevragen vinden. Ik blijf nog even geabboneerd.

Laatst bewerkt:
Het probleem is:
Wanneer ik een profiel wil kiezen, krijg ik een foutmelding.
Dat komt omdat de Tabnaam wordt overgenomen door de tekst in cel A1.
Ik wil nl. graag dat het calculatieblad de naam krijgt van cel A1.
Natuurlijk niet in de Validatielijst.

Ik heb er nog eentje dat je kan testen vul op tabbalad start telkens een andere naam in deze komt dan op de nieuwe sheet als tabbladnaam te staan ( je kan Shift F11 of de knop gebruiken , keer telkens terug naar tabblad start )

Bijlagen

Ik heb er nog eentje dat je kan testen vul op tabbalad start telkens een andere naam in deze komt dan op de nieuwe sheet als tabbladnaam te staan ( je kan Shift F11 of de knop gebruiken , keer telkens terug naar tabblad start )

Helaas Daniël.
Ik krijg deze foutmelding: zie bijlage

Vanavond later ben ik weer OnLine

Bijlagen

• foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    32,6 KB · Weergaven: 25
Ik denk dat er dan iets mis is met de macro's ik wil niet zeggen dat jij dat niet. Maar het is in ieder geval zo dat ik geen formule vind in A1 en geen verstand heb van Macro's dus ik kan je daar niet bij helpen, als je wel een formulevraag hebt hoor ik dat graag. Ik kan zo geen openstaande formulevragen vinden. Ik blijf nog even geabboneerd.
Sorry, maar hier is het bestand.
Ben later vanavond weer OnLine.

Bijlagen

Helaas Daniël.
Ik krijg deze foutmelding: zie bijlage

Vanavond later ben ik weer OnLine

Dan begrijp ik het niet bij mij werkt alles perfect op tabblad start , in cel A1telkens een nieuwe naam en kopieren of Shift F11 zie bijlage heb ze op uur gemaakt de nieuwe bladzijden met het bestandje uit #25

Bijlagen

Ik ben al blij dat het bij U werkt , waarschijnlijk omdat U wel in cel A1 iets invult :thumb:

? Hazesoft's laatste bericht is #25, toen moet hij toch jou bericht #22 hebben gezien als hij dat al niet eerder zag. Vervolgens lijkt het me duidelijk dat we het hebben over tabblad start, want in blad1 staat A1 niets, dus kan hij ook geen foutmelding krijgen. Waar moet hij anders die printscreen vandaan halen?

Waar moet hij anders die printscreen vandaan halen?

Dit kan je krijgen door geen waarde in te vullen in laatste bestandje en in het bestandje van #25 door dezelfde naam te gebruiken . Dit ter zijde .
Voor Hazesoft loopt het volgens mij een beetje te snel . Ik heb vorig jaar ook diezelfde fout gemaakt , je hebt een idee zo en zo en zo en naderhand blijkt dat het dit niet is wat je wou > dan maar even pen en papier en een soort organigram maken wat hoe en eindresultaat , hier voor hazesoft zou dit een tabbald gegevens kunnen zijn een rekenblad en een beforeprint blad waar hier en daar nog kan gewijzigd worden .

Dit kan je krijgen door geen waarde in te vullen in laatste bestandje en in het bestandje van #25 door dezelfde naam te gebruiken . Dit ter zijde .
Voor Hazesoft loopt het volgens mij een beetje te snel . Ik heb vorig jaar ook diezelfde fout gemaakt , je hebt een idee zo en zo en zo en naderhand blijkt dat het dit niet is wat je wou > dan maar even pen en papier en een soort organigram maken wat hoe en eindresultaat , hier voor hazesoft zou dit een tabbald gegevens kunnen zijn een rekenblad en een beforeprint blad waar hier en daar nog kan gewijzigd worden .

Volgens mij loopt alles door elkaar. Je hebt helemaal gelijk Daniël: ik ben nu chaotisch bezig.
Ik begin een nieuwe topic: A1 naam Tabblad en zal het bestand meesturen waar het over gaat.

Kijk Daniël dit is wat ik bedoelde. Nu is de foutmelding weg.
De oplossing kwam van Roncancio.
Bekijk het eens wat vindt jij er van? Zie jij nog + of - punten?

Bijlagen

Kijk Daniël dit is wat ik bedoelde. Nu is de foutmelding weg.
De oplossing kwam van Roncancio.
Bekijk het eens wat vindt jij er van? Zie jij nog + of - punten?

Ik kan met mijn versie op 1 , 2 , 3 voorgevel, zijgevel enz aanmaken , terwijl jij telkens eerst zal moeten opslaan ( F12 of Ctrl s tabblad zijgevel save enz .) ik vul zijgevel in Shift F11 of knop terugkeren naar tablad start en ik vul voorgevel in Shift F11 of knop en hups ik kanherbeginnen , in jouw geval zal je telkens ietsje meer moeten doen , maar dat is U keuze .

Ik kan met mijn versie op 1 , 2 , 3 voorgevel, zijgevel enz aanmaken , terwijl jij telkens eerst zal moeten opslaan ( F12 of Ctrl s tabblad zijgevel save enz .) ik vul zijgevel in Shift F11 of knop terugkeren naar tablad start en ik vul voorgevel in Shift F11 of knop en hups ik kanherbeginnen , in jouw geval zal je telkens ietsje meer moeten doen , maar dat is U keuze .
Natuurlijk, maar weet je wat het is:
mijn zoon moet hiermee werken. Hij heeft dan al veel tabbladen Blad1, Blad2 enz. klaar staan.
Wanneer hij cel A1 invult, heeft de sheet meteen een naam.
De werkmap moet daarna als geheel worden opgeslagen onder een unieke naam.
Daarna zouden de calculatiesheets eigenlijk leeg moeten zijn, maar ja.....
Ik zal eens proberen of ik wat kan met het bestand van enkele dagen geleden, waar jij ook aan gesleuteld hebt, daar liep dat perfect.

De werkmap moet daarna als geheel worden opgeslagen onder een unieke naam.
.

Nu zal hij tussendoor de sheet zelf moeten saven met de naam uit cel A1 in het geopende bestandje ( oeps hoe doe je dat ?? :eek: ) rechtermuisklik op je tab en opslaan als copie ?? tabbladnaam ?? , kan zijn dat ik er nu begin naast te zitten ik test niks uit naar ......... Nogmaals maak een organigram en kijk wat er kan met de minste bewegingen ;)
De bedoeling is dan wel dat de macro voor je tabblad " calculatie " geactiveerd wordt .en niet zoals nu in het blad berekeningen .

Laatst bewerkt:
Nu zal hij tussendoor de sheet zelf moeten saven met de naam uit cel A1 in het geopende bestandje ( oeps hoe doe je dat ?? :eek: ) rechtermuisklik op je tab en opslaan als copie ?? tabbladnaam ?? , kan zijn dat ik er nu begin naast te zitten ik test niks uit naar ......... Nogmaals maak een organigram en kijk wat er kan met de minste bewegingen ;)
Nee Daniël dat is een misverstand. Dat heeft te maken met mijn vorige topic, die jij zo goed hebt geprogrammeerd.
Maar mijn zoon moet meer gespecificeerd calculeren: daarom deze topic.
Hier moet de gehele werkmap worden opgeslagen onder een andere naam.
Het originele bestand maak ik read only en daarin zijn de calcsheets leeg.

Laatst bewerkt:
Hans , bekijk dit bestandje nog eens en we horen het wel of je der iets mee kan doen :thumb:
P.S. Als het moet kanik ook de splitsing doen zonder hulpkolom met variabele macro ! 2000 of 3000 cellen in kolom A geen probleem .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hans , bekijk dit bestandje nog eens en we horen het wel of je der iets mee kan doen :thumb:
P.S. Als het moet kanik ook de splitsing doen zonder hulpkolom met variabele macro ! 2000 of 3000 cellen in kolom A geen probleem .

Dit is helemaal top :thumb:.
Het nadeel is echter dat je na de keuze van de naam nog een toetscombinatie Shift/F11 moet geven.
Voor je het weet heb je een verkeerde toets en dan krijg je een foutmelding :(.

Dit is helemaal top :thumb:.
Het nadeel is echter dat je na de keuze van de naam nog een toetscombinatie Shift/F11 moet geven.
Voor je het weet heb je een verkeerde toets en dan krijg je een foutmelding :(.

Dat is op te lossen met ene knop en als het moet keren we ook terug naar tabblad sjabloon :p ( hier niet ingevoegd )

Bijlagen

Dat is op te lossen met ene knop en als het moet keren we ook terug naar tabblad sjabloon :p ( hier niet ingevoegd )
Tjonge wat ben jij snel!
Wanneer je kunt terugkeren naar het tabblad Sjabloon, is het helemaal goed.
Wanneer ik per ongeluk een tabblad een naam geef die al bestaat, krijg ik een foutmelding. Is dat af te vangen met een MsgBox "Kies een andere naam!"?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan