• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekenreeks: K100.100.4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Werkt prima.
Ik ben alleen de sheet met scheiden en wissen kwijt :confused:.

Heb ik er niet meer bijgedaan om het overzichtelijker te laten overkomen , ik voeg alles terug samen in een later bestandje > deel per deel afhandelen om misverstandjes te voorkomen .

Heb ik er niet meer bijgedaan om het overzichtelijker te laten overkomen , ik voeg alles terug samen in een later bestandje > deel per deel afhandelen om misverstandjes te voorkomen .
Perfect Daniël. Ik voel me wel een beetje schuldig. Je bent er zo druk mee.
Heb je jouw probleem van de planning trouwens opgelost?

Perfect Daniël. Ik voel me wel een beetje schuldig. Je bent er zo druk mee.
Heb je jouw probleem van de planning trouwens opgelost?

Hans mijn probleem kan wachten :cool: bekijk deze opmaak eens rustig , zoek wat kan en niet kan . Je krijg vanalles een melding of je moet bepaalde dingen bevestigen .

Bijlagen

Hans mijn probleem kan wachten :cool: bekijk deze opmaak eens rustig , zoek wat kan en niet kan . Je krijg vanalles een melding of je moet bepaalde dingen bevestigen .
Goede morgen Daniël,

Dit is echt fantastisch! Ik heb het nog niet uitgebreid bekeken, maar alles werkt! En volgens mij is het monkey-proof :thumb:.

Een paar aanvullingen misschien:
- de knop "Maak leeg "maakt alleen het sjabloon leeg. In het blad sjabloon vul je nl. nooit wat in;
- eigenlijk zou bij SJABLOON een knop OPSLAAN moeten zitten, zodat de gehele werkmap wordt opgeslagen en daarna de nieuw aangemaakte, na een JA/NEE , worden verwijderd;
- kan bij een nieuw werkblad maken, het nieuwe werkblad automatisch vooraan komen, dus als eerste.
Een volgend nieuw werkblad daar achter? Zodat de laatste drie zijn; SJABLOON, VALIDATIELIJST, SCHEIDEN?

Ik vraag nu wel erg veel hè :confused:?

Goede morgen Daniël,

Dit is echt fantastisch! Ik heb het nog niet uitgebreid bekeken, maar alles werkt! En volgens mij is het monkey-proof :thumb:.

Een paar aanvullingen misschien:
- kan bij een nieuw werkblad maken, het nieuwe werkblad automatisch vooraan komen, dus als eerste.
Een volgend nieuw werkblad daar achter? Zodat de laatste drie zijn; SJABLOON, VALIDATIELIJST, SCHEIDEN?

Ik vraag nu wel erg veel hè :confused:?

Dit is idd zo , je kan moeilijk alles terug leegmaken wat je hebt uitgerekend .
- de knop "Maak leeg "maakt alleen het sjabloon leeg. In het blad sjabloon vul je nl. nooit wat in;

Je kan een commando toevoegen aan de macro bv
Code:
Sub AddSheet() 
    Dim strName As String 

strName = Sheets(1).Range("A1") 
    Sheets.Add [COLOR="Red"]After:=[/COLOR]Sheets(Sheets.Count) 
    ActiveSheet.Name = strName 
End Sub
let op dit is eenvoorbeeld geen toepassing voor jouw , je kan nits ombouw deze wel gebruiken .

- eigenlijk zou bij SJABLOON een knop OPSLAAN moeten zitten, zodat de gehele werkmap wordt opgeslagen en daarna de nieuw aangemaakte, na een JA/NEE , worden verwijderd;
Deze knop met macro is dan quasi dezelfde als die die Rudi " warme bakkertje " in een eerdere topic al heeft uitgewerkt . enkel zonder msgbox .

Aanvulling op mijn vorige mededeling:
Is het mischien een idee om het blad SJABLOON te verbergen en een nieuw blad COMMANDO'S aan te maken met de knoppen: NIEUW WERKBLAD - OPSLAAN- BLADEN VERWIJDEREN ?

Aanvulling op mijn vorige mededeling:
Is het mischien een idee om het blad SJABLOON te verbergen en een nieuw blad COMMANDO'S aan te maken met de knoppen: NIEUW WERKBLAD - OPSLAAN- BLADEN VERWIJDEREN ?

Hans , dat kan je overwegen . Denk der eens rustig over na wat je nog allemaal wil wijzigen en dan gaan we voor een nieuwe topic met je nieuwe vragen . Dat is dan goed voor de zoekfunctie binnen het forum > nieuwe vragen > SJABLOON te verbergen ,nieuw blad COMMANDO'S aan te maken met de knoppen en de rest .........,
Ik liep net te denken dat een deel van de macro's afgestemd zijn op dat tabblad sjabloon , als je dit gaat verbergen ? Nu komt de tabblad naam via dat tabblad met de nodige meldingen " geen naam " " deze bestaat al " der zullen een paarwijzigingen moeten gebeuren .

Laatst bewerkt:
Hans , dat kan je overwegen . Denk der eens rustig over na wat je nog allemaal wil wijzigen en dan gaan we voor een nieuwe topic met je nieuwe vragen . Dat is dan goed voor de zoekfunctie binnen het forum > nieuwe vragen > SJABLOON te verbergen ,nieuw blad COMMANDO'S aan te maken met de knoppen en de rest .........,

Goed idee :thumb:!
Ik moet eerst nog iets anders doen.
Later op de dag zal ik deze topic sluiten en een nieuwe beginnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan