Tekenreeksfuncties in Access 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

DICKVANH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2014
Geachte forumleden,

Recent ben ik bij de overgang van XP naar Windows 7 ook overgestapt van Office 2003 naar Office 2010. In de oude versie van Access gebruikte ik tekenreeksfuncties als Mid$ en Left$ in selectqueries. Die zijn vervangen door Mid en Left, maar zowel de oude als nieuwe functies werken niet meer: hoe kan dat? Ook het controleren van de hierop gebaseerde rapporten kan ik niet uitvoeren omdat die tekenreeksvelden bevatten.
Wat is de oorzaak en hoe is dit te verhelpen?

De functies bestaan nog steeds, en kun je in ieder geval ook nog steeds gebruiken. Je probleem wordt vermoedelijk niet door de functies veroorzaakt, maar doordat je bibliotheken (gedeeltelijk) ontbreken, of je modules fouten bevatten. Daardoor genereert Access problemen op plaatsen die er niets mee te maken hebben.

Controleer dus je bibliotheken, en compileer de Db en verhelp eventuele fouten die door het compileren gevonden worden.

Sorry voor de late reaktie vanwege vakantie.
De vraag is niet opgelost, ik heb Office 2003 teruggezet. Wat mij betreft kan de zaak worden gesloten. In ieder geval bedankt. Dick van H.

Dat is een oplossing, maar niet echt de juiste lijkt me. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een upgrade hier op stuk loopt, dus ik zou het niet zo snel opgeven. Maar die keus is uiteraard aan jou :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan