tekens op qwerty klavier

Status
Niet open voor verdere reacties.

primera

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2005
Hallo

Ik werk noodgedwongen op een qwerty toestenbord.

Kan iemand me vertellen waar ik op het internet een opsomming kan terug vinden om alle minder voorkomende combinaties op het toestenbord terug te vinden, ik heb het dan over de bvb typisch duitse tekens , umlaut, ss enz alsook de franse tekens.
Dank voor Uw hulp

Hier kan je de meeste tekens vinden:

- Start
- Bureau accessoires
- Systeemwerkset
- Speciale Tekens

Of anders staan de tekens op http://www.ascii.nl/ onder het kopje Extended ASCII Codes

Dan moet je eerst de linker ALT indrukken (en ingedrukt houden) en daarna op het rechter(numerieke) deel van het toetsenbord de cijfers intypen.

En als het echt lastig is.... je zou natuurlijk ook gewoon voor een paar eutootjes een Duits toetsenbord kunnen kopen.

Geplaatst door madmuppet
En als het echt lastig is.... je zou natuurlijk ook gewoon voor een paar eutootjes een Duits toetsenbord kunnen kopen.

Vragensteller heeft ook de franse tekens nodig ;)
Dan ook nog een frans toetsenbord kopen? :rolleyes:

ãõñ
àèìòù
áéíóúý
äëïöüÿ
âêîôû

Als je in het configuratiescherm nl (de, fr) als extra taal insteld, met toetsenbord vs internationaal. En aanvinkt: indicator op de taakbalk inschakelen & omschakelen met alt-links + shift. Heb je meerdere invoertalen waar je uit kunt kiezen.

De accenten plaats je dan door eerst het accent te typen en daarna de letter.

Op internet wordt de ringel s ook wel als ss geschreven en de umlaut door er een e achter te zetten. Google vindt met fuesse ook Füße. De bheta wordt als ringel-s gebruikt.

Vr.Gr. Egel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan