tekens toetsenbord verwisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan Junge

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2004
Hallo mensen,
Ik weet niet zeker of deze vraag hier wel thuishoort, maar dat zien we wel.
Ik heb nét noodgedwongen (crash) een nieuwe computer met Vista aangeschaft. Voldoet goed, maar mijn Medion-scanner (4 jaar oud) kan er niet op draaien geen software, komt ook niet. Maar dit even tussen haakjes.
Het feitelijke probleem is dat ik soms bij het typen in mailberichten én soms bij het typen in Explorer-sites (gegevens bv) de tekens boven de cijfers: !@#$%^&*()_+ enz. niet meer op hun plaats staan! Ze worden onderling verwisseld of zijn onvindbaar.
Ik heb een gewoon draadloos Logitech toetsenbord (S510). Enig idee dit te verhelpen?

Bij voorbaat dank.

Jan

volgens mij heb je je toetsenbord in het NL staan. moet je even omzettne naar engels

Dat komt door de toetsenbord taal/land instelling. Hoe staat die bij jou?

Je moet hebben: Nederlands / VS.

Toetsenbordinstelling is Nederland-VS. Maar op een gegegeven moment verspingen als het ware de tekens die door CAPSLOCK worden aangestuurd. Zo wordt het apestaartje bijvoorbeeld een dakje.
! @ # $ % ^& * ( ) _ + : "| < > ? |
Op dit moment doen ze het allemaal weer wél zoals te zien is. Raadselachtig, ik had het ook wel eens een enkele keer met Windows 2000 Pro. Wanneer je de computer opnieuw opstart is het weer even over.

Nee, dit was zeker geen Internet Explorer vraag.
Verplaatst naar "Vista".

Als het probleem zich voordoety, druk dan een kort tegelijk op de linker Ctrl en Shift.
Loslaten en nogmaals proberen.
Moet weer ok zijn.

Als dat zo is, dan heb je bij toetsenbord taal/land instelling (Pasja) een dubbele taal staan.
Haal de verkeerde weg en het zal niet meer gebeuren.

Hallo mensen,
Ik weet niet zeker of deze vraag hier wel thuishoort, maar dat zien we wel.
Ik heb nét noodgedwongen (crash) een nieuwe computer met Vista aangeschaft. Voldoet goed, maar mijn Medion-scanner (4 jaar oud) kan er niet op draaien geen software, komt ook niet. Maar dit even tussen haakjes.
Het feitelijke probleem is dat ik soms bij het typen in mailberichten én soms bij het typen in Explorer-sites (gegevens bv) de tekens boven de cijfers: !@#$%^&*()_+ enz. niet meer op hun plaats staan! Ze worden onderling verwisseld of zijn onvindbaar.
Ik heb een gewoon draadloos Logitech toetsenbord (S510). Enig idee dit te verhelpen?

Bij voorbaat dank.

Jan

Ja, een vriend van mij heeft het ook. Volgens mij is ergens een taal fout ingesteld. wat kan je doen?: Alt en Shift indrukken. daarna werkt alles weer, hoop ik.

Met de combinatie Ctrl en Shift krijg ik het inderdaad weer goed. Maar ik moet het wel geregeld gebruiken, de oorzaak van het probleem ligt ergens anders. Maar in ieder geval bedankt voor de bruikbare tip!

Hallo Mensen. Eindelijk definitief opgelost. Jullie hadden gelijk met sommige antwoorden, maar die antwoorden waren (voor mij) niet precies genoeg.

Je moet in het configuratiescherm bij 'Toesenborden wijzigen' in het bovenste, smalle, vakje kiezen:Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (internationaal). Dat staat bij de eeste mensen ook wel goed ingesteld.
Dan in het grotere keuzevak eronder, en daar zit 'm de kneep:
NL (blauw vakje) Nederlands (Nederland)
Toetsenbord
Verenigde Staten (Internationaal)
EN DAARNA HAAL JE HET DAAR WEER ONDER STAANDE 'NEDERLAND' WEG MET HET BALKJE 'VERWIJDEREN'. dat als optie rechts staat.

Opnieuw opstarten en klaar.

Waarom ze bij Micorsoft dit niet meteen goed instellen (deze mogelikheid vind je niet eens in het keuzemenu!) is me een gróót raadsel. "Vista' door duizenden getest!!" Laat me niet lachen. Zeker niet in Nederland.

Ok, ik kan mij wat voorstellen bij je opmerking. Ik denk dat ik uit macht der gewoonte NL / VS op deze vraag intyp, er vanuit gaande dat de rest zich vanzelf wijst / logisch is. Da's dus niet zo.

Hoi !

Heeft niets met Microsoft te maken !

Je koopt een PC met een OEM-installatie, daar is in jouw geval enkel en alleen Medion op aan te spreken.

Bij een OEM-installatie gaat de verantwoordelijkheid en de ondersteuning over naar de fabrikant (Medion dus !!)

Greetz,

Harry.

Toetsenbord

Ja, een vriend van mij heeft het ook. Volgens mij is ergens een taal fout ingesteld. wat kan je doen?: Alt en Shift indrukken. daarna werkt alles weer, hoop ik.

je moet dan op ctrl shift drukken. (eerts ctrl ingedrukt houden en dan op shift duwen:thumb:)

Welkom op Helpmij.nl.:)

Topic is van 2007, denk niet meer dat het nodig is.
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan