Tekens verwijderen uit een textbox.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tariq

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Beste Profs,

Ik heb een textbox. (TextBox1) Die textbox wordt gebruikt om de inhoud van een bestand te weergeven. Helaas staan daar ook nog een aantal tekens tussen, die voor dit persoon niet van belang zijn, maar voor het programma waar het bestand eigenlijk voor gebruikt wordt wel. Zoals XML-tags. <?xml version="1.0"?>

Ik wil dus die tags uit de textbox weglaten. Hierbij is TextBox1 de textbox waar de uiteindelijk tekst in moet komen. TextBox2 is een Texbox dat enkel alleen " bevat, omdat ik een probleem kreeg met het typen van de dubbele quotes. Dit is wat ik ondertussen al heb geprobeerd:
TextBox1.Text.Remove = "<?xml version=" + (TextBox2.text) + "1.0" + (TextBox2.Text) + "?>"

Het gedeelte achter het is gelijk aan teken, zou moeten kloppen, aangezien het wel werkt om bijvoorbeeld TextBox1.Text = "Hallo " + (TextBox2.Text) + "."
Hierbij is TextBox2.text gelijk aan Wereld.

Volgens mij zit de error dus in TextBox1.Text.Remove, maar ik zie geen andere manier om dit aan te pakken.

Hoe moet dit wel?

In alle gevallen en alvast,

Bedankt!

Tariq

daar hebben ze het replace commando voor verzonnen. kijk even in de access help hoe je die gebruikt.

HTH:D

Ik ben het gaan proberen, maar ik kwam er nog niet uit.

Ondanks dat de code geen error bevatte, gebeurde er ook niets.

Ik klikte op Button1, er veranderde helemaal niets. De code die ik gebruikte was:

Replace TextBox1.Text, "<?xml version=" + (TextBox2.text) + "1.0" + (TextBox2.Text) + "?>", , ,

De laatste komma's waren delen die verkeerd werden gezien maar er automatisch bijkwamen.

Ik zal kijken wanneer ik mijn PC'tje heb gefixed.

Ik heb niet zoveel verstand van VB2008, 'k dacht dat de gele balk je hulp was :shocked:

Zodra ik weer bij Visual Studio 2008 kan, horen jullie nog van me ;-)

Heel erg bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan