Tekentablet wordt niet gezien als geïnstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

SiOuX_NL

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2002
Hallo,

Eerder kon ik mijn tekentablet installeren op mijn USB ingang, maar nu lukt dit helaas niet meer. Zelfs als ik alle benodigde drivers van het tablet heb geïnstalleerd. Wanneer ik mijn tablet wil installeren dan geeft mijn pc nu aan dat hij het apparaat niet ziet.
Een eerdere melding kwam tevens voorbij:

'Er is een snelle usb-apparaat aangesloten op een trage usb-hub'.

Betekent dit misschien dat mijn tablet een te snel apparaat is voor mijn USB ingang? Dat zou wel erg vreemd zijn als dat het geval is! Deze melding heb ik namelijk nog niet eerder gehad. Ik begrijp ook niet waarom deze melding nu ineens verschijnt, terwijl ik eerder wel normaal zonder deze foutmelding kon tekenen met mijn tekentablet. Ik heb 4 USB-ingangen en heb ze allemaal geprobeerd. Heeft ook niets geholpen :(.
Ook vreemd is dat ik de bovenstaande melding ook krijg bij mijn cardreader, maar toch kan ik de cardreader gewoon gebruiken.....heel vreemd allemaal.

Wie kan mij hiermee helpen want ik kom er hier niet uit :confused:.

Laatst bewerkt:
Kijk eens in Apparaat beheer bij USB controlers of er een verwijzijng naar het Tablet staat,zo ja verwijder die eens.
Verwijder ook de drivers van je Tablet.

Start eens nieuw op , en dan?

waarschijnlijk is het zo dat je cardreader backwards compatible is, of dat de schrijf/lees snelheden gewoon iets lager zijn dan als hij in een snelle (usb 2.0) poort zit. Ik heb het zelf ook met mijn Usb internet stick. Moet ook in een usb 2.0 poort maar zit in een usb 1.1(langzame usb poort). Een mogelijke oplossing is een usb 2.0 kaart kopen (als je geen usb 2.0 poorten op je pc hebt zoals bij veel oude pc's het geval) alleen het is niet erg aan te raden aangezien zelfs dat niet of half werkt.

G4M3R zei:
waarschijnlijk is het zo dat je cardreader backwards compatible is, of dat de schrijf/lees snelheden gewoon iets lager zijn dan als hij in een snelle (usb 2.0) poort zit. Ik heb het zelf ook met mijn Usb internet stick. Moet ook in een usb 2.0 poort maar zit in een usb 1.1(langzame usb poort). Een mogelijke oplossing is een usb 2.0 kaart kopen (als je geen usb 2.0 poorten op je pc hebt zoals bij veel oude pc's het geval) alleen het is niet erg aan te raden aangezien zelfs dat niet of half werkt.

1 bij topicstarter heeft het gewerkt!
2 Als het niet of half werkt doe je iets niet goed!

ik heb zelf ook een usb2.0 kaart ik heb hem getest op een compaq evo pc, drivers installeren werkte meteen. probeer ik het bij mij (ibm netvista) werkt het dus niet. Het werkte 1x 1 dag en toen niet meer :p ;)

BANDIT123 zei:
Kijk eens in Apparaat beheer bij USB controlers of er een verwijzijng naar het Tablet staat,zo ja verwijder die eens.
Verwijder ook de drivers van je Tablet.

Start eens nieuw op , en dan?

Ik zie dan in Apparaatbeheer dat hij wel het tablet ziet, met een groot vraagteken erbij.
De tabletdrivers én de verwijzing naar het tablet heb ik beiden verwijderd. De computer heb ik daarna herstart en geeft na het opstarten aan dat er nieuwe hardware is gedetecteerd en vraagt dan naar installatie van software.

Na het installeren van de tabletsoftware wordt er gemeld dat het hardware mogelijk niet goed werkt. Even later wordt dan gemeld dat er geen tablet is geïnstalleerd. Na installatie van de drivers zie ik dan nog steeds een vraagteken bij Overige Apparaten.

Laatst bewerkt:
vreemd, ik heb verder geen idee meer... :confused: :(

Doe hetzelfde nogmaals!maar sluit de Tablet niet aan.
Start weer op,en heb je dan vraagtekens.Dus nog steeds de Tablet er niet in.
Geen gele vraagtekens?
Mooi installeer dan eerst de Tablet software,herstarten, en dan pas de Tablet er in.

Succes

BANDIT123 zei:
Doe hetzelfde nogmaals!maar sluit de Tablet niet aan.
Start weer op,en heb je dan vraagtekens.Dus nog steeds de Tablet er niet in.
Geen gele vraagtekens?
Mooi installeer dan eerst de Tablet software,herstarten, en dan pas de Tablet er in.

Succes

Ik zal ff kijken of dit zal lukken :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan