tekst aan een div toevoegen, met innerHTML

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naughtygirl

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2009
Berichten
174
Wie kan mij helpen met het volgende probleem?
Ik heb een website met een agenda met daarin de datums van een race en de bijbehorende race wedstrijd. Kijk: www.slotraceclub.nl
Op elke pagina komt deze agenda terug. Nu moet ik, als de datums veranderen, elke pagina apart aanpassen.
Ik kwam ergens op internet een tutorial tegen, waar ik met Javascript een tekst kan laten verschijnen. Die code is als volgt:

//create the elements
var datums = document.createElement("p");
var info = document.createElement("p");

// to add content, either use innerHTML
datums.innerHTML = "11 okt. '11" + "18 okt. '11" + "25 okt. '11";
info.innerHTML = "Mosler challenge" + "Clubklasse" + "Slotstox";

// and we still need to attach them to the document!
document.getElementById("date").appendChild(datums);
document.getElementById("omschrijving").appendChild(info);

De tekst verschijnt keurig netjes alleen de datums komen op 1 regel te staan, evenals de wedstrijden. Hoe kan ik de datums op een nieuwe regel krijgen? Of heb ik geen goede Javascript code hiervoor gebruikt? Ik ben een leek in Javascript.

Groetjes Naughtygirl
 
Voeg op de plaatsen waar je een nieuwe regel wilt hebben eens '<br>' toe. Dus bijvoorbeeld
[js]datums.innerHTML = "11 okt. '11<br>" + "18 okt. '11<br>" + "25 okt. '11";[/js]
 
Als je in een willekeurige niet-IE browser het foutenconsole opent (meestal ctrl+shift+J) dan krijg je daar te zien:

Fout: document.getElementById("date") is null
Bronbestand: file:///C:/Users/Gebruiker/Desktop/script.js
Regel: 11

Wat is het probleem: op het moment dat het script wordt geladen (in de <head>) is de <body> nog helemaal niet geladen! Dus ook de div met id 'date' niet.

Dit kan je heel gemakkelijk oplossen door je <script> tag net voor je einde-body tag te zetten. Zoiets dus:


HTML:
   <!-- hier allemaal html -->

      <script src='script.js'></script>
   </body>
</html>



:thumb:
 
Als je in een willekeurige niet-IE browser het foutenconsole opent (meestal ctrl+shift+J) dan krijg je daar te zien:



Wat is het probleem: op het moment dat het script wordt geladen (in de <head>) is de <body> nog helemaal niet geladen! Dus ook de div met id 'date' niet.

Dit kan je heel gemakkelijk oplossen door je <script> tag net voor je einde-body tag te zetten. Zoiets dus:


HTML:
   <!-- hier allemaal html -->

      <script src='script.js'></script>
   </body>
</html>
:thumb:

Hij doet het!! Ik ben super blij :p!
Super bedankt!!!! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan