• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst achter gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik merk nu wel op dat als de regel verwijderd word de tekst blijft staat op de eerst volgende regel.
 
Draai code hsv() eens als je wilt voor het verversen, zodat de gegevens in blad 2 staan.
Ververs nu blad 1 eens met Cognos en plaats het bestand eens zonder code hsvtwee() te hebben gedraaid.

Kunnen we eens kijken.
 
wat ik ook doe de tekst die ik achter kolom 9 hebt gevuld blijft in blad2 vast op de regel staan.
 
Lijkt me logisch, zo is de code ook geschreven.
Er wordt namelijk alleen met hsv() iets toegevoegd aan blad2.
Er wordt daarna alleen een vergelijking gedaan met hsvtwee() tussen blad1 en blad2.
 
als ik HSV() gebruik dan kopieert de lijst naar blad 2 so far so good. dan vul ik de tekst in en gebruik ik Hsvtwee om te vergelijken. dan loopt ie vast.

ik vroeg me eigen af. kan blad 1 gekopieerd naar blad 2 zoals hsv() en dat daar de notities daar er achter plaatsen zodat dat het invulblad word/ of zeg ik nu iets geks?
 
Zoals ik het had gelezen is dat blad 1 ververst wordt en de tekst achter de gelijke gegevens die er voor de verversing stonden er opnieuw achter worden geplaatst.
Dat gebeurd met code hsvtwee().
Het is jouw idee maar nu is het me niet meer duidelijk wat je wilt bereiken.

Wart loopt er eigenlijk vast?
 
Wat ik probeer te bereiken is dat er notities bijgehouden kunnen worden op een eenvoudige manier. Een aantal collega's gaan dit gebruiken, ik moet er dan ook voor zorgen dat het simpel te gebruiken is.

Als ik hsvtwee() open dan staat het bestand vast.
 
Dat zou eventueel met een event code opgelost kunnen worden, maar ik weet nog steeds niet waar je naar toe wilt.
Plaats het bestand eens hoe het eruit moet komen te zien, met de codes waar het op vast loopt bij jou.
 
ik heb een voorbeeld in de bijlage vanuit jou bestand.

kortom:

handmatig info achter de laatste rij
bij het vernieuwen van de lijst moet die cel me verhuizen met de regel waar hij achter staat.
bij het verwijderen van een regel moet die cel ook verwijderen.

ik hoop dat we elkaar nu begrijpen. :d

Bekijk bijlage tekst achter gegevens (voorbeeld).xlsb
 
Een combinatie van adres en datum moet tot een unieke combinatie leiden. Het complexnummer is daarvoor te algemeen.
 
Duidelijk. Ik zie dat de complexnummer gekopieerd is. normaliter komt he complex nummer maar een keer voor.
 
zie de bijlage
 

Bijlagen

  • __formules achter gegevens snb.xlsb
    22,3 KB · Weergaven: 13
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan