tekst afgesneden aan rechterkant in IE, niet via chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.

sneaky7

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2002
Hi, de tekst word aan de rechterkant afgesneden, als ik de site open met internet explorere, maar niet als ik de pagina open met google chrome. www.vriendenvantibet.be
ik heb al op de pagina gekeken en ook de index pagina, ik heb al van alles geprobeerd maar het§ lukt me niet, waarschijnlijk zal er een extra lijn moeten komen in de head van de pagina die verwijst naar IE?

georges

Ik zou niet met browser-afhankelijke dingen gaan zitten klooien.

Jouw probleem zal wel iets te maken hebben met het gebruik van een iframe in een table-cell.
Het is jammer dat je gebruik maakt van zo'n achterhaalde manier van werken, waarmee ik bedoel:
- layout gebaseerd op tabellen; erger nog: geneste tabellen
- in-line styling

En dat terwijl je ook nog een embedded stylesheet in je <head>-sectie hebt en een link naar een aparte stylesheet.
Beetje chaotisch.

Dit is nou typisch een site die uitermate geschikt zou zijn voor (bijv) Wordpress,
omdat je heel veel verschillende artikelen opneemt. In de berichten-structuur van Wordpress zou dat mooi passen.
De complete site kun je dan vormgeven door middel van één template.

Denk er eens over.

dank voor je info;
ik ben een amateur, dat zal wel duidelijk zijn, en heb ooit eens wat html gevolgd on line, 64, en werd al regelmatig benaderd dat ik beter ccs of iets anders gebruik. maar daar ken ik niets van, ik ben al blij dat ik kan laten zien van nieuws.
en die validator, tja daar staan veel fouten op mijn indexpagina, maar het is niet duidelijk voor mij.
ik zal eens op het internet kijken wat wordpress is. allesinds bedankt
Georges

wordpress

tja, die websites zien er mooi uit,
maar ik heb wordpress gedownload , maar dan liep het al fout bij
het install.php

WordPress requires that your web server is running PHP. Your server does not have PHP installed, or PHP is turned off.

je ziet als amateur kom ik teveel obstakels tegen van in het begin, en moet dat telkens gaan zoeken op het internet wat het betekend en wat er aan moet gedaan worden. dus ga ik dit even laten rusten,
ik kon wel wordpress bestanden zien via mijn html-kit
Georges

maak je gebruik van een webserver pakket Om je websites in te testen of dergelijke?

Wordpress folder zet je gewoon in je rootmap van je html/php bestanden en dan ga je dus naar

http://jeserverhost/wordpress/wp-admin/install.php

of voor localhost:

http://localhost/wordpress/wp-admin/install.php

dan zou je installatie toch echt moeten lukken voor wordpress.

en idd haal die tabellen eruit en gebruik meer UL, DIVS en CLASSES
En gebruik geen center en font tags meer in je html daar is de css goed voor.

Groetjes Beetsma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan