• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst als hyperlink gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

drakie

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2001
Hallo,

Ik ben op zoek naar een macro waarbij de tekst die staat in kolom D (broncel) als hyperlink onder de tekst in kolom A wordt geplaatst (doelcel) waarbij de tekst in Kolom A dus aanklikbaar is.
Dit met als doel dat als het adres van de link verandert (aan te passen in kolom B en C de hyperlink onder de tekst in Kolom A niet aangepast hoeft te worden.

Alvast bedankt

Bijlagen

Is dit geen oplossing?
Voor cel A3 in je voorbeeld bestand
Code:
=HYPERLINK(D3;C3)
Of nog mooier (zonder tekst in B3 en D3):
Code:
=HYPERLINK(DEEL(CEL("bestandsnaam");1;VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))-1)&C3;C3)

Dat is inderdaad een oplossing waar ik ook al naar had gekeken, echter, wanneer je de tekst in kolom A nu aanpast is de hyperlink weg en dat wil ik proberen te voorkomen. Maar alvast bedankt voor de suggestie!

Dan zou je hem in C3 moeten aanpassen en dan veranderd de hyperlink mee, maar goed weet niet de opbouw van je bestand en of dit daarin mogelijk is.

Succes ermee :thumb:

Bedankt voor de tip. Ik wilde helemaal moeilijk doen met VBA terwijl het heel simpel zo was op te lossen!
Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan