• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst als uitkomst formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolly01

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Als het percentage in de cellen van kolom C hoger liggen dan in kolom G. Dan wil ik dat in kolom D de tekst "Beter" in de corresponderende cel wordt geplaatst. En volgens hetzelfde principe de tekst "Gelijk" en "Slechter"

Iemand een idee hoe de formules in kolom D eruit zien?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
d1
Code:
=als(c1>g1;"beter";als(c1<g1;"slechter";"gelijk")

Staat je uitleg niet verkeerd om?
je zegt als G<C dan slechter maar je vult in je tabel beter in.

Code:
=ALS(G16<C16;"Beter";ALS(G16=C16;"gelijk";"slechter"))

Niels

Klopt Niels en bedankt voor je oplossing!

Ik heb inmiddels jouw formules in kolom D gezet. De regels 21,30,31 enz, geven gelijk als uitkomst echter bevatten de corresponderende cellen in de kolommen A,B,E en F een 0. Kan je de formule zo aanpassen dat als A,B,E en F een 0 bevat er geen waarde komt in kolom D?

Bijlagen

Hallo

Zoiets ??

Bijlagen

Als A&B 0 zijn is C= "" daarom controleert de formule op C & G.

Code:
=ALS(EN(C16="";G16="");"";ALS(G16<C16;"Beter";ALS(G16=C16;"gelijk";"slechter")))

Niels

@Peter59

Je voldoet toch altijd aan als het groter is , of kleiner is , of gelijk is? dus die laatste "" heeft geen nut

Niels

Laatst bewerkt:
Weer een stap verder!

In de bijlage regel 15 is er in de corresponderende cellen in kolom E en F meer dan 0 CCR's of calls gemaakt (aktiviteit geweest). De corresponderende cellen in de kolommen A en B staan echter op 0 (geen aktiviteit geweest). In regel 16 precies het omgekeerde.

Kan je de formule zo aanpassen dat ook in de bovenstaande uitkomsten er geen waarde in kolom D komt te staan?

Bijlagen

vervang in de formule EN door OF.

Niels

Code:
=ALS(OF(EN(A16=0;B16=0);EN(E16=0;F16=0);EN(C16="";G16=""));"";ALS(G16<C16;"Beter";ALS(G16=C16;"Gelijk";"Slechter")))

Bedankt voor jullie input.

Nou ligt de aandacht op kolom C in de bijlage. De formule deelt de cellen in kolom A door de cellen in kolom B. Nou wil ik de formule in kolom C zo aanpassen zodat de cel de waarde "No CCR" krijgt als de corresponderende cel in kolom A gelijk is aan 0 en de corresponderende cellen in kolom B groter zijn dan 0. Omgekeerd krijgen de cellen in kolom C de waarde "No Call" als de corresponderende cel in kolom B gelijk is aan 0 en de corresponderende cellen in kolom A groter zijn dan 0.

Iemand een idee hoe de formules in kolom C aangepast moeten worden zodat de waarden "No CCR" en "No Call" erin worden betrokken?

Bijlagen

Graag in je reactie aangeven op welke post je reageert.

Dit is een nieuwe vraag op een nieuw probleem. Jullie aandeel heeft mijn vorige vragen opgelost.
Zal ik hiervoor een nieuwe thread aanmaken?

Laatst bewerkt:
Welke corresponderende waarde bedoel je (vorige periode) of kolom B?

De formule heeft alleen betrekking op de kolommen A (CCR's) en B (Calls), niet de vorige periode.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Graag dan even aangeven of de aangedragen oplossing (in mijn vorige reactie) de gewenst oplossing is?

Jouw input Oeldere gaf niet de gewenste oplossing, Zie mijn vorige post.

Misschien is er wat verwarring ontstaan bij mij.

Kunnen jullie nog even kijken naar mijn laatste vraag?:

Nou ligt de aandacht op kolom C in de bijlage. De formule deelt de cellen in kolom A door de cellen in kolom B. Nou wil ik de formule in kolom C zo aanpassen zodat de cel de waarde "No CCR" krijgt als de corresponderende cel in kolom A gelijk is aan 0 en de corresponderende cellen in kolom B groter zijn dan 0. Omgekeerd krijgen de cellen in kolom C de waarde "No Call" als de corresponderende cel in kolom B gelijk is aan 0 en de corresponderende cellen in kolom A groter zijn dan 0.

Iemand een idee hoe de formules in kolom C aangepast moeten worden zodat de waarden "No CCR" en "No Call" erin worden betrokken?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
=IF(AND(A15=0;B15=0);"";IF(A15=0;"no CCR";IF(B15=0;"No Call";A15/B15)))
bedoel je dit?

Code:
=ALS(EN(A16=0;B16>0);"No CCR";ALS(EN(A16>0;B16=0);"No Calls";ALS(ISFOUT(SOM(A16/B16));"";A16/B16)))

Niels

Laatst bewerkt:
@Niels
De als-isfout gedeelte kun je laten vervallen in de formule want dat heb je al afgevangen in het eerste deel van de formule
Daar heb je immers staan wat er moet gebeuren als B15=0.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan