• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst auto laten rood worden in excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yasminefan

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2006
Hoi,

Ik wil de tekst in kolom A automatisch laten rood kleuren als de waarde in kolom E de waarde 0 is. Hoe doe ik dit in de versie 2007?

Alvast bedankt

je kan dit doen met voorwaardelijke opmaak (in het tabblad waarmee je start als je excel opstart)

je doet dit zo:
-je selecteert het eerste veld waarop je de opmaak moet laten gelden
-je klikt op de knop voorwaardelijke opmaak en selecteert onderaan "nieuwe regel"
-in het scherm klik je op de knop naast het pijltje (ik denk het laatste) waarbij er staat "gebruik een formule om ..."
-typ in de formulebalk
Code:
=(E4=0)
-klik dan in dat venster, onderaan naast de balk waarin staat voorbeeld op de knop en selecteer welke opmaak je wilt

Laatst bewerkt:
Yasminefan

Via Start Voorwaardelijke opmaak.
Maar zie ook de bijlage. :thumb:

Bijlagen

Hoi,

Bedankt

Dat is het, maar zou ik ook nog bijkomend kunnen de tekst in het groen kunnen zetten als het getal tussen 0.1 en 5.0 is?

Hoe doe ik dat, dan kan ik het misschien ook zelf eens proberen.

Groetjes

ja dat kan, maar ik ben aan het zoeken hoe je dit moet doen ...

moeten 0,1 en 5,0 ook meegerekend worden of niet?

Ja, die moeten er ook bij (er staat wel een punt in de kolom ipv een komma, ik denk dat dit ook wel belangrijk is)

Groetjes

ja inderdaad, is wel belangrijk

en sorry, als ik de juiste formule intyp, doet het niets, terwijl hij toch wel iets zou moeten doen ... (ik heb elfs getest met de als functie in het veld zelf, maar het doet niets ...

Laatst bewerkt:
Als je met punten ipv komma's werkt wordt het sowieso lastig tenzij heel excel zo ingesteld is.

Hoi,

Dat was het.

Allemaal heel erg bedankt!!

Tot een volgende keer.

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan