tekst automatisch in brief laten wijzigen (word)

Status
Niet open voor verdere reacties.

RuudB

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Goedemiddag

Ik heb een waarschijnlijk bijzonder eenvoudige vraag, maar desondanks hulp gewenst.

Ik heb een brief opgesteld in word, en wil graag in de tekst op diverse plaatsen de naam van de geadresseerde van de brief terug laten komen.
Dus ik heb een standaard brief waarbij het briefhoofd wisselt en de naam van de ontvanger in de tekst van de brief.

Ik heb al e.e.a. gelezen op het forum, maar ben een leek en kom helaas niet op het juiste pad.

Voorbeeld:

Ontvanger B.V.
P. Post
Adresstraat 1
1111 AA Poststad

Geachte heer P. Post,

Middels deze overeenkomst verklaard Ontvanger B.V. dat ...

enz.

Ik zou graag de naam van de contactpersoon en de bedrijfsnaam automatisch in de geschreven tekst laten wijzigen nadat de adres gegevens zijn geplaatst.

Hopelijk een wijze man of vrouw die me deze actie kan bijbrengen.

Hartelijk dank bij voorbaat!

Je kunt vrij eenvoudig gegevens terug laten komen in een document via een referentieveld ({REF Bladwijzer}). Daarbij moet je dus bladwijzers hebben waar je gebruik van maakt. Die bladwijzers maakt je bijvoorbeeld als je de brongegevens in een formulierveld zet. Zo'n formulierveld heeft namelijk een bladwijzerbalk. Of je werkt met losse bladwijzers die je dan maakt van de brongegevens. In jouw voorbeeldje selecteer je dan de tekst 'Ontvanger B.V.' En daar maak je een bladwijzer van. De naam die je daarvoor bedenkt gebruik je dan in het REF veld op de plek waar je hem nodig hebt.
Probleem hierbij is dat het nogal lastig is om de bestaande tekst te vervangen zonder dat je de bladwijzer sloopt. Daarom is een formulierveld beter.
Overigens zijn er nog meer mogelijkheden, maar die vereisen ook wat meer inrichtingswerk.

P.s. Verklaard is met een t :).

Laatst bewerkt:
dank voor de spelcorrectie :o, en de uitleg.
ik ga het proberen toe te passen.
wordt vervolgd.

groet

En, is het al gelukt?

Waar kan ik deze referentieveld of bladwijzer optie precies vinden?
Heb precies hetzelfde probleem.

Bij <Invoegen> vind je in de groep <Koppelingen> de knop <Bladwijzer> waarmee je bladwijzers kunt vastleggen. En die geef je dus een naam die je in de REF velden kunt aanroepen. En een REF veld typ je (<Ctrl>+<F9>) of voeg je in op hetzelfde tabblad, via de knop <Snelonderdelen>, <Veld>.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan