Tekst automatisch op meerdere velden invullen (word 2003)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruubstar

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2008
Hallo,

Ik heb momenteel 3 pagina's in word:

pagina 1 is gegevens blad client
pagina 2 is een soort contract
pagina 3 is een brief

normaal gesproken vul ik ze allemaal 1 voor 1 in. met NAW gegevens zaaknummer etc.

nu is mijn vraag: is het mogelijk om bijvoorbeeld gegevens van pagina 1 automatisch ook in pagina 2 en 3 te zetten.

Kortom ik vul op het gegevens blad NAW gegevins in van de client en dat deze gegevens ook automatisch op de brief komen te staan.

Of het zaaknummer als die bij pagina is ingevoerd dat hij ook automatisch bij het briefkenmerk komt te staan?

ik kom er niet uit in ieder geval, ben al uren bezig geweest met velden en kopteksten etc.

Deze dingen kun je beter met Excel doen denk ik.

Vergeet niet dat je Excel-werkbladen kunt importeren in Word, maar ook andersom.

Office 2007: tabblad invoegen > object

Ik zit met het zelfde probleem. Ik heb een word-sjabloon gemaakt voor werstukken die ik voor school moet maken. Het lijkt mij ook handig als er velden automatisch kunnen worden overgenomen. Ik weet dat dit met excel kan, maar voor een sjabloon lijkt mij dit niet handig.

Bestaat er ondanks dat het opgelost kan worden met excel een mogelijkheid in word om het zelfde effect te krijgen? dit scheelt veel werk en lijkt me erg handig.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Henri

ruud en henri,

waarom het moeilijk maken als het eenvoudig kan? gebruik excel als database en word als sjabloon. als je echt wil, kan je je excelbestand ook noor word brengen, maar dan verlies je de voordelen van excel.

steven

ruud en henri,

waarom het moeilijk maken als het eenvoudig kan? gebruik excel als database en word als sjabloon. als je echt wil, kan je je excelbestand ook noor word brengen, maar dan verlies je de voordelen van excel.

steven

Omdat ik dan 2 programma's moet gebruiken lijkt mij zeer omslachtig.

Maar hoe doe ik dat dan?

Ik heb bijvoorbeeld een standaard brief in word.... met adres gegevens blanco net zoals de zaaknummers. En dan moet ik in Excel de gegevens invullen en dan is het dus mogelijk om die gegevens te transporteren naar het word document? klinkt omslachtig zou veel makkelijker kunnen lijkt mij.

in excel kun je toch ook bijvoorbeeld iets in A1 invullen en dat B2 het automatisch overneemt (simpele code =A1 vul je dan in) dat wil ik dus eigenlijk ook in word kunnen bereiken.

Selecteer de tekst op pagina 1, (of selecteer alleen het alinea-teken als er nog geen tekst staat) en kies Kopiëren
ga dan naar pagina 2 en kies uit het menu Bewerken de optie Plakken speciaal, kies: als Microsoft Word document object en Koppeling plakken.
Volgens mij moet het zo lukken.

Omdat ik dan 2 programma's moet gebruiken lijkt mij zeer omslachtig.
het is eenvoudiger dan het in Word te doen. als ik morgen wat tijd heb, zal ik een voorbeeldje plaatsen. je kan in Word verwijzen naar een invulveld, maar ik weet niet meer hoe. op het werk heb ik, denk ik, een voorbeeld liggen. staat trouwens hier op de site, even zoeken dus.

steven

Ref velden

Volgens mij kan je het simpeler te doen.

Op pagina 1 maakt je een omarmende bladwijzer om je NAW gegevens.
Op pagina 2 en 3 maak je een REF veld die verwijst naar de omarmende bladwijzer.

De enige manier die ik nu op dit mooment weet is dat je handelingen die je doet. (2x Crt+F2) kan op nemen in een macro en deze laat draaien op de achtergrond wanneer je kan ben.

Maar misschien heeft iemand hier een andere oplossingen voor??

Werkbalk formulieren

Je hebt een werkbalk formulieren. Met deze werkbalk zet je met de knop ab velden in dit je wilt invullen. Met eigenschappen geef je deze een unieke naam.

Dan ga je naar pagina 2 hier zet je op de juiste plek een ref veld neer (invoegen => veld => ref plus de naam van het veld die je in de eerste pagina hebt neer gezet) die overeenkomt met tekst.

Dan zet je het document op slot. Via het slotje op dezelfde werkbalk.

Mocht het niet lukken, Upload dan ff het document dan wil ik wel kijken wat ik voor je kan doen.

bedankt!

Je hebt een werkbalk formulieren. Met deze werkbalk zet je met de knop ab velden in dit je wilt invullen. Met eigenschappen geef je deze een unieke naam.

Dan ga je naar pagina 2 hier zet je op de juiste plek een ref veld neer (invoegen => veld => ref plus de naam van het veld die je in de eerste pagina hebt neer gezet) die overeenkomt met tekst.

Mocht het niet lukken, Upload dan ff het document dan wil ik wel kijken wat ik voor je kan doen.

het is me nu gelukt, dankjewel voor de snelle hulp!!!

gr,
Johan

klein dingetje nog. ik heb nu alles in formulier vorm gedaan. maar er moet ook een stukje in de tekst gewoon nog schrijfbaar zijn.. nu is alles meteen gelockt.. hoe doe ik dat dan?

gr,
johan:o

Vba

Ik gebruik daar deze code voor
Code:
Sub verwerken() 
' deze macro selecteert de hele tekst en zet velden om naar gewone tekst
' en unlocked zo het document.
Set doc = ActiveDocument
If doc.ProtectionType <> wdNoProtection Then
   doc.Unprotect
    ActiveDocument.FormFields.Shaded = Not ActiveDocument.FormFields.Shaded
End If
    Selection.WholeStory
    Selection.Fields.Unlink
    Selection.EndKey Unit:=wdStory
End Sub
Daarna kan je over al weer typen.
Ik moet hier wel 2 opmerkingen bij zetten.
1. Zet deze code in je Normal.dot dan kan je hem voor elke document gebruiken.
2. En dit is nog wel de belangrijkste. Voer deze code nooit uit in je moeder document. (documentsjabloon) aangezien je dan al je velden kwijt bent.
Je moet dus eerste een sjabloon maken.

Werkbalk formulieren

--------------------------------------------------------------------------------

Vraag : is dit het enige wat je hoeft te doen om het te laten werken? ik heb namelijk een formulier waarbij het niet echt lukt op deze manier. Ik doe precies wat bovenstaand zegt.
Als ik al iets heb ingevuld in het eerste veld en voer dan bovenstaand uit, dan neemt hij de naam wel over. Maar nadat het slotje er weer op zit en ik de naam wil wijzigen gebeurt er niets.

Heb ik iets gemist?

hey, om de rest door te voeren moet je 2x ctrl + f2 drukken. en je kunt de tekst ook al locken voordat je wat invoert, dan krijg je automatisch te zien waar je kunt typen.

gr,
johan

hey, om de rest door te voeren moet je 2x ctrl + f2 drukken. en je kunt de tekst ook al locken voordat je wat invoert, dan krijg je automatisch te zien waar je kunt typen.

gr,
johan

Helaas er gebeurt niets.
Wel kan ik als ik, op het veld ga staan waar de duo tekst moet verschijnen, met mijn rechter muisknop klik, kiezen voor veld bijwerken. En dan verschijnt de tekst ook.

Dit is als het slotje er op zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan