tekst bij aanwijzer in frontpage

Status
Niet open voor verdere reacties.

sluysen

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2003
hoe zet ik bij microsoft frontpage een tekst juist achter de muisaanwijzer?

Alhoewel ik frontpage niet ken, ben ik wel thuis in html. Zou je kunnen toelichten wat je precies wilt bereiken?

ik denk dat hij dit bedoelt, ik wil het ook graag weten:

ik heb een aantal buttons op mijn site.
stel ik hou het pijljte van de muis op een knop en ik klik niet dat er dan een tekst in beeld komt te staan die je zelf kan invullen.

Voorbeeld:
Knop met als titel Auto's
als ik hier met de muis op ga staan dan moet er in beeld de tekst komen van: hier vind je informatie over de snelste auto's van Nederland.

Dit is mogelijk, heb het al vaker gezien op Internet. Maar wie weet het antwoord?

ik zie nou dat als je de muisknop op de knop profiel houdt dat er ook een tekst bij komt te staan. "klik hier om het profiel van Disturbed te bijken.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of Sluysen dit bedoeld: Start>Configuratiescherm>Mapopties>Weergave>Pop-Up beschrijving voor map............... aanvinken.
Voor M.E. is dit ongeveer hetzelfde!

Als je je eigen tekst bij een knop of een ander plaatje wilt, kan je de volgende syntax gebruiken in de img-tags:

src="plaatje.jpg" alt="Hier hoort dit plaatje te staan" title="Mijn toelichting bij het plaatje"

src = het pad naar de afbeelding
alt = alternatieve tekst als de afbeelding ontbreekt of niet wordt geladen in de browser van de bezoeker
title = je eigen tekst die in elke browser wordt gerenderd als popup tekst

Opm. het alt-attribuut wordt in Internet Explorer ook weergegeven, maar Gecko browsers laten alleen tekst zien als dit met het title-attribuut is gecodeerd. Als je beide attributen gebruikt, geeft IE netjes het title-attribuut weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan