tekst bij elkaar houden

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
in oude versies van Word (ik gebruik nu office2010) of was het in WordPerfect? was het mogeliijk tekst bij elkaar te houden. zo kon je ervoor zorgen dat een kopje boven een alinea niet verweesd onderaan op een pagina stond en de tekst pas op volgende pagina te vinden was.
kan dat nog? zo ja hoe?
dank voor info alvast
htil

In de vorige versies van word: Selecteer de paragraaf en dan format=>alinea en vervolgens op de rechtertab aanvinken wat je hebben wilt

Ron

ik heb alle mogelijkheden uitgeprobeerd, maar het wil niet lukken..

het gaat om het volgende

kopje boven paragraaf

---------------------------- paginascheiding

tekst van paragraaf
....
....
...
..
enz.

mijn bedoeling is nu dat het kopje automatisch meegaat naar de volgende pagina. dat wil dus nog niet lukken..

Selecteer het "kopje van de paragraaf", als daar een lege regel onderstaat ook die selecteren. En zet dan "bij volgende regel houden" aan

Ron

ik weet nu hoe het moet: het werkt zo dus.
maar je kunt het dus niet standaard instellen?
dank!

Ja dat kun je wel standaard instellen. Als je van je "kop" een opmaakprofiel maakt, waar dus de instelling "bij volgende alinea houden" is ingesteld. Als je een kop wilt typen, kies je het opmaakprofiel (ook wel stijlen genoemd), en de kop zal altijd bij de volgende alinea gehouden worden.

Wil je van de alinea de regels bij elkaar houden, dan kun je dat dus ook instellen middels alinea. Wil je dat voor al je standaard teksten (dus de teksten die worden opgemaakt met het profiel "standaard") dan kun je dat daar in wijzigen.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan