Tekst binnen div houden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker78

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2010
Berichten
428
Hallo ik heb nu dit:
klik

maar hoe krijg ik dat bijv bij die easyname de naam als hij die lijn raakt gewoon een nieuwe regel begint?
dus niet zoals overflow: auto; of scroll of hidden, want ik wil geen scroll en ook niet verbergen ik wil gewoon dat hij binnen de 250px blijft

dus elke keer als hij de rechtste uiteinde van de div(250px) raakt een nieuwe lijn beginnen
 
Ik weet het antwoord niet. Maar misschien handig om te vermelden waar het over gaat. Ziet er uit als een website, maar toch... Welke website taal/programma?
 
website bestaat nog niet, het is local host.
het is html, en die namen zijn php (echo van database)
bijv:
naam: <?php echo $row['naam']; ?>
 
Wat we nodig hebben is de broncode van de pagina
dus niet de php-code maar de uiteindelijke html code.
En eventuele CSS

Zonder dat is er geen zinnig oordeel over te geven.
 
Name: <?php echo $row['firstname']; ?> <?php echo $row['lastname']; ?><br />

en dat staat in deze div
#profilei{
border-right: solid;
border-right-color: rgb(2,40,210);
border-width: 1px;
width: 250px;
float: left;
}
 
fout antwoord

dus niet de php-code maar de uiteindelijke html code
Wat is hier onduidelijk aan?


De HTML-code hebben we nodig van de pagina
en de gehele CSS-stylesheet want de css-rules die je nu hebt laten zien (m.b.t. tot 1 div)
kunnen beinvloed worden door andere css-rules.
En de betreffende div kan ook te maken krijgen met css-rules van een parent-element.

Overigens is dat ook één van de redenen dat je de hele html-code moet laten zien (onderlinge beinvloeding).

De tweede reden is, dat als je zelf een selectie doet of dingen gaat zitten overtypen, je het risico loopt dat je iets belangrijks vergeet of fouten maakt.
 
bedankt voor je reactie,
maar zo geavenceerd is de site niet. niks word beinvloed.
en ik weet ook al de fout, zie het zo:

Dit is een zin met spatie's
en word wel verkleint

ditiseenlangwoordenkanwelbuitendedivkomen


maar ik denk dat je daar niks aan kan doen? want je kan zeker niet woorden afkappen
 
Hoi davidb52,
Nou, je kunt wel laten afkappen, maar onze browsertjes hebben daar (in afwachting van css3) nog allemaal verschillende codes voor nodig.
  • Voor oudere Opera's is er een scrollbalkje.
  • Voor nieuwere Opera's, IE7, IE8, IE9, FF, Chrome en Safari kan het zonder scrollbalk.
  • Test: www.developerscorner.nl/csshunter/tests/break-word.htm
    (zie broncode voor gebruikte css-eigenschappen)
  • Waarschijnlijk kunnen er inmiddels een paar browser-specifieke eigenschappen van het lijstje gemist worden, dat kan nog uitgetest worden.
  • Paar browsershots hiervan.
Of anders moet je er een effectief maar vreselijk javascript op loslaten, dat tussen alle letters een ZWSP (Zero Width SPace = spatie zonder breedte) gooit. Want door spaties kunnen teksten op een volgende regel komen, ook als die spatie geen breedte heeft!

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan