• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst en formule met uitkomst in € weergeven in 1 cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonissteiner

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Hallo,

ik gebruik volgende formule in een cel:

="Inventariswaarde: " & SUM(MyGrid[Totale waarde voorraad])

Deze formule geeft als resultaat: Inventariswaarde: 39446,12

wat ik er graag zou zien staan is: Inventariswaarde: € 39.446,12

Heb al van alles proberen wijzigen aan de formule maar ik geraak er niet uit.

Is hier een oplossing voor?

Zo wellicht?
Code:
="Inventariswaarde: " & TEXT(SUM(MyGrid[Totale waarde voorraad]);"€ #.##0,00")

Amai zeg Timshel, knap van je. Bedankt. Moet leuk zijn zo slim zijn. Had ook al zitten proberen met tekst en ;"€ #.##0,00" maar waarschijnlijk de verkeerde combinaties gebruikt. Bij mij is het veel trial and error.

Heb nog wel een vraag waar ik ook niet uitkom. Als ik jouw code in de cel plakte zoals ze er staat, dat wil zeggen alles mooi na elkaar, kreeg ik een foutmelding.
Hoe de code wel werkt is als de code gesplitst wordt en de code er dan zo uitziet:

Code:
="Inventariswaarde: " & TEXT(SUM(MyGrid[Totale
 waarde voorraad]);"€ #.##0,00")

Dus in twee lijnen.

Waarom werkt de ene niet en de andere wel?

Bij het splitsen van een coderegel moet je eerst een spatie en daarna een underscore typen.

Hallo Harry,

heb me waarschijnlijk verkeerd uitgedrukt.

als ik de code van Timshel gebruik zonder ze te splitsen werkt ze niet. Ik krijg dan een foutmelding.
Splits ik de code wel dan werkt de code wel.

Deze codes komen in een gewone cel en niet in VBA

Het gebruik van een spatie en underscore was ik al bewust in een code in VBA. En aangezien het in een cel is en ik die underscore niet gebruikt heb werkt de code toch???

Je kan de cel op 'terugloop' zetten om het onder elkaar te krijgen in de cel.

De formule op zich splitsen kan met Alt+Enter.

Zover gaat mijn kennis van Excel wel in verband met het splitsen maar wat ik niet snap is als ik de code op één lijn probeer te zetten ik die foutmelding krijg. Ik zal proberen een voorbeeldbestandje te maken. Ondertussen zal ik de vraag al op opgelost zetten want dit is eigenlijk een soort tweede vraag. Toch al bedankt voor jullie reacties.

Plaats anders een bestandje i.p.v. een nieuwe vraag.

tonissteiner, Dit komt omdat je in je Table Header in cel U3 gewerkt hebt met een Alt+Enter na het woord "Totale" om zo je Word Wrap (tekst omloop) aan te maken. Deze "Alt+Enter" wordt in de header gezien als een letterteken en wordt dus ook zo verwacht in je formule. Haal die harde enter maar 'ns uit die header, en je zal zien dat je formule dan wel op 1 regel werkt.

Aha, weer iets bijgeleerd. Had ik nooit alleen achter gekomen. Het is dus continue opletten met wat je doet in cellen en werken met formules. Knap dat je dat gezien hebt Ginger, bedankt.
En nog maar eens een bewijs dat een voorbeeldbestandje meer zegt dan duizend woorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan