Tekst files opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pitje1958

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
65
Ik zit met een probleempje,

Ik zou willen dat de tekstfiles die ik een listbox komen te staan lstwoorden opslaan in een tekstbestand maar weet niet hoe ik dat moet doen. Ik zie de files wel staan in een array. strFiles = Directory.GetFiles(strPath) maar kan er geen data uithalen en deze opslaan in een tekstbox of listbox. Weet iemand raad. Zie hier de code zoals deze nu is.

Private Sub btnopen_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnopen.Click
Dim strPath As String = "D:\Data_visual_studio_2005\E2Ford"
Dim strFiles() As String
Dim oRead As StreamReader
If Directory.Exists(strPath) Then
strFiles = Directory.GetFiles(strPath)
For i As Integer = LBound(strFiles) To UBound(strFiles)
oRead = File.OpenText(strFiles(i))
controle = strFiles(i)
Me.lstwoorden.Items.Add(oRead.ReadLine())
oRead.Close()
Next
End If
End Sub

Dank bij voorbaat.
 
Uit de losse pols:

Code:
    Private Sub Save()
        Dim sw As New StreamWriter("c:\test.txt", True) 'verander hier het path
        'True --> Append
        'False --> Overwrite
        For Each item As ListViewItem In lstWoorden.Items
            sw.WriteLine(item.Text)
        Next
        sw.Close()
    End Sub

    Private Sub Open()
        Dim arrFiles() As String = Directory.GetFiles("c:\") 'Verander hier het path
        For i As Integer = 0 To arrFiles.Length - 1
            lstWoorden.Items.Add(arrFiles(i))
        Next
    End Sub
 
Textfiles saven

Hallo,

Bedankt voor de reactie maar ik krijg bij het saven volgende foutmelding bij regel in het rood.

Unable to cast object of type 'System.String' to type 'System.Windows.Forms.ListViewItem'.


Private Sub Button4_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button4.Click
Dim sw As New StreamWriter("D:\Data_visual_studio_2005_TIIO_tongeren0708\E2Ford\E2ford\E2lijst.txt", True) 'verander hier het path

'True --> Append
'False --> Overwrite
For Each item As ListViewItem In lstwoorden.Items
sw.WriteLine(item.Text)
Next
sw.Close()
End Sub
 
My mistake ... het is gewoon een list ... verander het in:

Code:
For Each sItem As String In lstwoorden.Items 
     sw.WriteLine(sItem)
Next
 
tekstfiles saven

My mistake ... het is gewoon een list ... verander het in:

Code:
For Each sItem As String In lstwoorden.Items 
     sw.WriteLine(sItem)
Next

Dit werkt nu maar ik denk dat ik het verkeerd heb uitgelegd, de bedoeling is,
Iedere lijn in lstwoorden is eigenlijk een file die geopend moet worden en in lstuitvoer of txtuitvoer.text moet weggeschreven worden onder elkaar. Ik had dat gereed gekregen maar moest iedere file afzonderlijk openen, als dat voor een paar files is is dat geen probleem maar een paar honderd dan verlies ik veel tijd voor de data in het systeem te krijgen.
Ik vind dit gedeelte moeilijk omdat er met een array wordt gewerkt en dat men eigenlijk geen zicht heeft om de data te bekijken. Ik ben ook pas een half jaartje bezig met visual basic.

Nogmaals bedank voor je reactie op men vragen.

groeten

Pitje
 
Als ik het goed begrepen heb is het de bedoeling verschillende losse tekstbestanden
samen te voegen in 1 tekstbestand? Indien dit het geval is kan je onderstaand voorbeeld
gebruiken:
 

Bijlagen

  • Concat_Files.rar
    52,1 KB · Weergaven: 27
Tekstfiles saven

Als ik het goed begrepen heb is het de bedoeling verschillende losse tekstbestanden
samen te voegen in 1 tekstbestand? Indien dit het geval is kan je onderstaand voorbeeld
gebruiken:

Dat was het,:thumb: ik weet niet hoe ik je kan bedanken, het heeft me al veel tijd en kopzorgen gekost. Ik ben je nu heel wat schuldig en durf de eerste weken niet meer op het forum een vraag stellen.:D
 
Tekstfiles met substrings

Stel maar veel vragen, zo weet ik wat gedaan tijdens de vakantie :D

Ik nog 2 kleine vragen.
1. Is het mogelijk om uit deze regel de rood gekleurde data te halen met substring.
2. Kan ik dan deze 3 velden in een afzonderlijke kolom plaatsen in een excelblad.

De code is nu
For Each sItem As String In lstwoorden.Items
sw.WriteLine(sItem)
Next
sw.Close()


Dank bij voorbaat.



UNH+90285+SYNCRO:2'MID+90285+071108:1451'CDT+::::::M0N5B'CSG+:::::::2C'SEQ+CR+0688+ 7M48170:080688'ARD+::++++CD132'SDD+071108:1651:::8+1:+:2C+:LEAR'UNT+009+90285'
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  1. SubString
    In principe is dat mogelijk. De vraag is enkel hoe weet je waar te zoeken naar die data?
    Er zit geen herkenningspunt in. Een mogelijke oplossing zou zijn om
    Code:
    UNH+90285+SYNCRO:2'MID+90285+071108:1451'CDT+::::::M0N5B'CSG+:::::::2C'SEQ+CR+0688+ 
    7M48170:080688'ARD+::++++CD132'SDD+071108:1651:::8+1:+:2C+:LEAR'UNT+009+90285'
    te vervangen door:
    Code:
    UNH+90285+SYNCRO:2'MID+90285+071108:1451'CDT+::::::M0N5B'CSG+:::::::2C'SEQ+CR+[COLOR="Red"]$0688[/COLOR]+ 
    [COLOR="red"]$7M48170[/COLOR]:080688'ARD+::++++CD132'SDD+071108:1651:::8+1:+:2C+:LEAR'UNT+009+[COLOR="red"]$90285'[/COLOR]
  2. Excel
    Dit is perfect mogelijk. Je kan HIER kijken om inspiratie op te doen!
    Indien je niet aan die excel uitgeraakt, maak dan een nieuw topic over excel aan, zo
    kunnen anderen ook daarmee geholpen worden! Ik post dan wel een tutorial over hoe
    lezen en schrijven van en naar excel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan