Tekst herhalen in document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Withaar

Verenigingslid
Lid geworden
8 apr 2001
Berichten
3.551
Ik zou graag een bepaalde tekst die op diverse locaties in de tekst staat telkens maar één keer willen aanpassen.

Ik stel me voor dat het mogelijk moet zijn een veld aan te maken en hier tekst in te zetten en op alle andere locaties alleen te verwijzen naar dit veld zodat de inhoud op de diverse plekken in de tekst telkens automatisch mee veranderd als ik de inhoud van het 'veld' wijzig.

Hoe pak ik dat aan?
 
Ik zou graag een bepaalde tekst die op diverse locaties in de tekst staat telkens maar één keer willen aanpassen.

Ik stel me voor dat het mogelijk moet zijn een veld aan te maken en hier tekst in te zetten en op alle andere locaties alleen te verwijzen naar dit veld zodat de inhoud op de diverse plekken in de tekst telkens automatisch mee veranderd als ik de inhoud van het 'veld' wijzig.

Hoe pak ik dat aan?

Selecteer de tekst en ga naar insert/invoegen en bookmark/bladwijzer. Geef de bladwijzer een naam.

Ga dan op de plek staan waar de tekst moet komen en selecteer Insert/invoegen -> Reference/Verwijzing -> Crossreference/Kruisverwijzing
Selecteer rechtsboven bladwijzer, kies de juiste bladwijzer en insert.

Tip: zet bij Extra/Opties -> Beeld een vinkje voor de bladwijzers. Op dat moment verschijnen er 2 blokhaken om de tekst. Als je dan wat wijzigt dan zie je binnen welke kaders je moet blijven.

Tip: zet bij Extra/Opties -> Beeld de Fieldshading/??? op Altijd. De ingevoegde tekst krijgt dan op het beeldscherm een grijze achtergrond. Dit zie je niet bij het printen

Ron
 
Laatst bewerkt:
Ga dan op de plek staan waar de tekst moet komen en selecteer Insert/invoegen -> Reference/Verwijzing -> Crossreference/Kruisverwijzing
Selecteer rechtsboven bladwijzer, kies de juiste bladwijzer en insert.
Ron,

Heeft deze methode voordelen boven invoegen veld ref? Die methode gebruikte ik tot nu toe. Die markering van bladwijzers is een welkome aanvulling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan