• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst in besturingselementen dynamisch krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nelis1

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2017
Beste allemaal,

hoe krijgt men de tekst in een besturingselement dynamisch. In het voorbeeldje is er een ( heel klein) stukje van een formulier weergegeven die in drie talen beschikbaar is.

In het voorbeeld is de taal op engels gezet en staat de tekst in Groepsvak 5 op yes en no. als je de taal nu verandert dan blijft dit op Yes en No staan en nu weet ik niet hoe ik
dit moet inrichten zodat ook deze tekst zich aanpast naar de geselecteerde taal
dus engels = Yes & No; Nederlands = Ja & Nee; Duits = Ja & Nein

Bekijk bijlage Tekst besturingselement dynamisch maken.xlsm

Het simpelst als je de tekst niet in de control zet maar in een cel "eronder", dan kan je een opzoekformule maken die de juiste tekst uit een vertaaltabelletje haalt.

Of een macrootje in module Form.

Koppelen aan je keuzelijst.
Code:
Sub hsv()
 With Shapes("vervolgkeuzelijst 1").ControlFormat
   Shapes("keuzerondje 7").TextFrame.Characters.Text = Choose(.ListIndex, "Ja", "Yes", "Ja")
   Shapes("keuzerondje 8").TextFrame.Characters.Text = Choose(.ListIndex, "Nee", "No", "Nein")
End With
End Sub

Laatst bewerkt:
dank jullie wel ga met beide aan de slag kijken wat het beste past zeker gezien de beschikbare ruimte

de macro krijg ik niet draaiende, die doet verdacht weinig ( maar dat zal wel de manier zijn waarop ik hem in de module Form plak - -weet ik echter niet zeker

Laatst bewerkt:
Code:
Sub M_snb()
    With DropDowns(1)
       OptionButtons(1).Characters.Text = Choose(.Value, "Ja", "Yes", "Ja")
       OptionButtons(2).Characters.Text = Choose(.Value, "Nee", "No", "Nein")
    End With
End Sub

Voor een binaire keuze heb je slechts 1 binair besturingselement nodig: aan=ja, uit = nee
Dat geldt ook voor de KiloVolts.

Ter illustratie de bijlage

Bijlagen

Laatst bewerkt:
:) tja ik vind het erg indrukwekkend. De VBA van SNB krijg ik gedupliceerd maar van jou HSV ... die helaas niet. snap niet zo goed waarom niet, is er nog een extra stap die ik niet zie?

..
Het is de koppeling van de macro die mij de das omdeed - ik ga nu met allebei aan de slag! Ga deze nog wel even open laten staan want wie weet kom ik er nog op terug..... :)
toch alvast bedankt voor de oplossingen!!!!

Laatst bewerkt:
Je informatie is veel te fragmentarisch.

middels een dropdown menu en de gegeven oplossingen is het gelukt om, wanneer een taal gekozen wordt via de dropdown, de tekst in de betreffende checkbox aan te passen.
het is het voorbeeldje wat je destijds gemaakt hebt Bekijk bijlage __ietsje anders (5).xlsb

nu, na voortschrijdend inzicht, dient de dropdown vervangen te worden door keuzerondjes waarbij dan ook de tekst in de betreffende checkbox in de juiste taal verschijnt.
Bekijk bijlage Checkbox variabele tekst.xlsm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan