• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst in cel automatisch aanpassen aan datum in andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

soudenaarde

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2020
Berichten
1
Goedemiddag,

Ik heb als Excel-leek een vraag waar ik niet uitkom, ik heb een tabel gemaakt om bepaalde inspecties bij te houden en wil bepaalde cellen automatisch aanpassen n.a.v. de datum in een andere cel, de situatie:

Ik heb in kolom B de datums staan van de laatste inspectie, met voorwaardelijke opmaak dat ze rood worden 60 dagen voor de volgende inspectie.
In kolom C staat de status of deze inspectie is ingepland met een drop-down menu (Ja, Nee, N.n.b.), ook hier voorwaardelijke opmaak toegepast.

Mijn vraag:
Als de cel in kolom B rood wordt door het verstrijken van de datum, hoe kan ik zorgen dat de waarde in de cel van kolom C ook verandert, van Ja naar Nee?
En kan ik dan zelf de waarde naar Ja zetten wanneer het ingepland is, zonder dat het automatisch weer terug gezet wordt vanwege de datum?
 
soudenaarde,


Het is te doen gebruikelijk om bij een vraag een Excel voorbeeldbestandje te posten, zodat het voor iedereen duidelijk is hoe het er uit moet zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan